PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

MEGASQUIRT (MS) SISTEMA

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
Megasquirt (MS) sistema
driveordie
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-07-01, 18:34
Vartotojo avataras

Miestas: Svedija
Pranešimai: 189
Įstojo: 2012-11-23
Megasquirt

Sutrumpinimai ir paaiškinimai, kuriuos naudosiu tekste, kad nereiktų viso žodzio rašyti.
  • (MS)-Megasquirt
- Savarankiška sistema, kurioje gali pats koreguoti visus parametrus, kurie yra susiję su variklio valdymu.
  • (TS)-TunerStudio
– Programa, su kuria jūs atliekat įvairius nustatymus, kad gautumėt oro ir kuro mišinį (optimalų/normalų/pigų). Viskas priklauso nuo poreikių ir pageidavimų.
  • (AG)-Arklio galios
- Jeigu nežinot ką tai reiškia, tada geriau nepradėkit instaliuoti naujų sistemų.
  • (ECU)-Electronic Control Unit
- Taip vadinasi originalus automobilio kompiuteris, kuris valdo degimą ir kurą.
  • (PCCool-Elektroninė plokštė
- Komponentai yra sulituojami ant šios plokšteles, kad visos funkcijos, skirtos šiai sistemai, veiktų.
  • (PC)-Personal Computer
– Kompiuteris, su kuriuo turbūt nustatinėsite parametrus.
  • (IAT)-Intaken Air Tempreture
– Daviklis, kuris yra būtinas jai jūsų variklis turi turbokompresorių.
  • (TPS)-Throttle Position Sensor
- Lietuviškai karbiuratoriaus padėties jutiklis, kitais žodžiais „gazo“ sklendė, kuri juda nuo to kiek „gazo“ spaudžiat.


Apie ką aš rašysiu šioje temoje!

Šita tema apie tai kaip instaliuoti MS sistemą(konkrečiai bus rašoma apie MS1V3) į savo automobilį, kokią programą naudoti, kaip ja naudotis, pagrindiniai nustatymai prieš užvedant automobili, rekomenduojami „extra stuff“. Ir jai bus kam įdomu, kaip susilituoti visa šitą PCB pačiam (vadovas lietuvių kalba). Visos žinios bus vien tik iš mano patirties. Aš neduodu garantijos, kad jum tai gali veikti su tais pačiais nustatymais ar tais pačias parodymais, nes automobiliai nėra vienodi (Ir nesvarbu, jei toks pats automobilis ir su tokiu pačiu varikliu. Jus paklausit kodėl? Atsakau, net 0,01mm skirtumas tarp galvutes ir variklio bloko turi įtakos kokį suspaudimo laipsnį gausite, kuris gali būti variklio perkaitimo ar variklio detalės lūžimo priežastimi.

Kas yra MS ?
MS - išvertus į lietuvių kalbą - savarankiška sistema, kuri valdo kuro įpurškimą ir su extra firmware galima valdyti ir degimą. Kitais tariant, tokia pat sistema kokia yra jūsų automobiliuose. Tik yra vienas didelis skirtumas, MS jūs patys galite keisti nustatymus, kurie lems jūsų variklio charakterį.
Charakterį? Pvz, jai prie 2500 rpm jūs gaunate apie 100AG esant originaliems nustatymams. Su MS jūs pats nusistatot pačia optimaliausią kreivą ir tada prie 2500rpm gaunate 125AG, t.y. 25 AG daugiau. Arba atvirkščiai, jūs sumažinate visus parametrus iki tos ribos, kai automobilis dar važiuoja tvarkingai, bet su mažomis kuro sąnaudomis. Taip sakant, kiekvienam pagal poreikius.

Kodėl su šita sistema galima gauti daugiau galios (AG)?

Sunku paaiškinti, todėl ir neaiškinsiu Grin juokauju. Bet paaiškinti bus sunku.
Originalaus ECU nustatymai yra skirti optimaliam variklio darbui, tačiau žmonės, kurie kuria šias sistemas (MS), „išspaudžia“ iš gamyklinių (netobulintų) variklių likusią galią. Žinoma, reikia nepamiršti apie aplinkosaugos reikalavimus (neviršyti numatytų išmetamųjų dujų kiekių).

Kur įsigyti šią sistemą?

Gali užsisakyti iš www.diyautotune.com - čia bus iš Amerikos arba iš www.protoparts.fi čia iš Suomijos, arba tiesiog susirasti kas Lietuvoje perka atskiras dalis ir sulituoja pagal jūsų užsakymą.
Užsisakydamas gali pasirinkti ar nori pirkti rinkinį, kuri tu pats turėsi susilituoti pagal instrukcijas (jų galima rasti internete), arba užsisakai jau sulituotą sistemą pagal jūsų pageidavimus.
Mano atveju, aš užsisakiau iš Suomijos rinkinį, kurį pats susilitavau pagal savo automobilį, kuris yra Volvo 945 Turbo, su VR davikliu ant smagračio. Dar būtina užsisakyti jau padarytą laidyną arba pačiam tai pasidaryti, bet būna daug problemų, kai pats darai, ypač kai reikia specialaus laido, kuris yra skirtas VR/Hall davikliams. Taip pat, turi būti mikrofono laidas, specialiai apsaugotas, kad signalas neišsikraipytų siunčiant jį MS-dėžutę. Aš patariu pirkti jau padarytą laidyną - bus mažiau padaryta mažiau klaidų ir sutaupysite laiko.
Kitas dalykas ko jums reikia pora relių: viena kuro pompai ir viena pagrindine relė, arba galima pirkti pritaikytą specialią relės plokštę, kurią tik prijungus išsprendžiamą maitinimo ir įžeminimo klausimus. Čia kažko daugiau patarti negaliu, nes aš pats dariau iš dviejų relių ir man gerai gavosi.

Ko dar gali prireikti? Reikia jungtukų purkštukams, tuščios eigos varikliukui, IAT daviklio, greičiausiai, kad reikės naujo TPS daviklio, nes jai automobilis yra senas, tai turbūt turės paprasta on/off TPS daviklį, MS - sistema reikalauja, kad būtų linijinis TPS, tai reiškia, kad jis turi daug jautimo vietų.

OBS!! Jai automobilis turi GM daviklius, tada nieko papildomai nereikia, nes MS - sistema palaiko visus GM daviklius.

Viską turite jau rankose. Ką toliau daryti?

Jei jau turite visas dalis, kurių reikės pradžiai ir jei MS dėžutė - surinkta, peršokite i punktą (4) jai ne tęskite skaitymą.

1.

Jei dėžutė dar nesurinkta, tada galite pradėti nuo to, kad jus einate į www.diyautotune.com arba www.msextra.com . Šiuose dviejuose puslapiuose praleisit nemažai laiko. Aš pats praleidau apie 2 savaites. Galit iškart nusiteikti, kad teks viską skaityti angliškai Ir gan ilgai, žinoma, jei norit pats/pati viską pasidaryti. Pradėti reikia nuo to, kad jus turite susižinoti kokie davikliai yra automobilio variklyje. Pagrindiniai davikliai, kuriuos tikrai būtina žinoti yra daviklis, kuris gauna signalą iš smagračio dantukų. Reikia sužinoti kokio tipo jis yra, ar jis yra VR ar jis HALL daviklis, o dažniausia dvipolis yra HALL ir tripolis yra VR. Po to reikia sužinoti kokius daviklius turite, o kokių neturite. Jeigu turite variklį su turbokompresoriumi, tada jums reikia IAT daviklio pvz. Bosch, kuris veikia puikiai, turi atidaryta galvute pačiame daviklyje. Dar reikia aušinimo skysčių daviklio, bet turbūt jau turite tokį, tada tik šiek tiek modifikuoti, kad galėtumėte dar vieną laideli nutiesti, kuris jungiasi i MS-box, kad būtų žinoma, kokia aušinimo skysčio temperatūra. Vėliau reikės TPS daviklio, jei pas jus jis yra linijinis tada tiks ir tas, jeigu tik on/off, tada reikės įsigyti linijini. Bosch yra 850 ir 960 Volvo automobiliuose. Žinoma, kiti automobiliai turi panašius daviklius. Dar reikės MAP - daviklio, jis bus instaliuojamas į PCB kortą. Dar reikės vienos vakuumo šlangelės, kuri užsimauna ant MAP - daviklio (tai taikoma tik automobiliams su turbokompresoriumi)

2.

Dabar reikia sužinoti purkštukų dydį ir jų pralaidumą (CC), variklio kubatūrą (CC), cilindrų kiekį, ir kuro ir oro mišinio santykį (jis yra 14,7:1). Šiuos parametrus reikės pačioje pradžioje įvesti į TS programą.

3.

Galime pradėti lituoti, temperatūrą naudokite apie 300 laipsnių karščio, kai greitai išsilydo ir gerai prisilituoja. Nereikia niekur skubėti šitas darbelis truks apie 8 valandas, žinoma, jei atidžiai viską Geriausias vadovas kaip lituoti, mano nuomone, yra www.msextra.com . Svarbu žinoto, jog kiekvienas komponentas turi savo padėti, todėl jie turi būti prilituoti taip kaip reikalaujama. Tai pavyks padaryti, jei atidžiai skaitysite vadovą. Be to, svarbu daryti visus tikrinimo punktus, kur reikia pamatuoti įtampą, atsparumą ir pan.

4.

Dėžutę sulitavot.
Viskas turėtų atrodyti taip (jeigu įsigijote MS1V3).

www.bilddump.se/bilder/20130816170928-78.72.47.173.jpg.

Dabar galime pradėti darbus su FIRMWARE. Šie darbai labai svarbūs, be jų „neturėstie ryšio“ su PC
Norint instaliuoti/“įpūsti“ firmware reikia, kad MS dėžutė pajungta prie įtampos, o tai galite padaryti MS dėžutę prijungdami prie naujos 9 voltų baterijos. Prijungiame laidyną prie DB37 kontakto ant MS dėžutės susirandate, kurie laidai yra (+ ir - ). Prieš pajungiat prie baterijos, PC jums reikia nusistatyti kelis nustatymus kompiuterio nustatymuose. Kaip šiuos nustatymus padaryti, galite pasiskaityti www.msextra.com .

Kai nustatymai jau yra padaryti, galite prijungti DB9 kabelį prie PC ir MS dėžutės ir tada uždėti + ir - prie 9 voltų baterijos.
O toliau, žiūrint kokią versiją turite, pagal tai ir vykdote tolimesnius darbus. Įdedu nuoroda kaip daryti su versija MS1V3 http://www.msextr...l.htm

Po instaliuoto FIRMWARE jau netoli ir pabaiga. Išijungus „Megatune“ ar „TunerStudio“ programą, turime ryši su dėžute.

5.

Toliau viskas daroma atsižvelgiant į turimą automobilį. Reikia pravesti visą laidyną iki reikalingą daviklių, susižinoti informaciją apie variklį, jo detales ir t.t. Kai viską esat susitvarkę, tada prijunkite dėžutę prie laidyno, įjunkite diegima, prijunkite PC prie MS dėžutės, ir pradekite nuo basic (pradinių) nustatymų.

Dabar basic nustatymai.!!

www.bilddump.se/bilder/20130816172602-78.72.47.173.png

Control Algorithm - priklauso kaip jus norite, kad ECU skaičiuotu kuro kiekį, kokie davikliai turi keisti savo parametrus, kad ECU atliktų perskaičiavimą.
Squits Per Engine Cycle - kiek įpurškimu bus padaryta per viena variklio ciklą. Tai priklauso ir nuo budo, kuriuo bus įpurškiamas kuras į cilindrus. Pvz. du purkštukai įpurkš vienu kartu, arba kiekvienas sau.
Injector staging - čia pasirinksite, kad įpurškimas butu padalintas į du etapus, ar kad visi purkštukai įpurškia vienu kartu.
Engine Stroke - kiek taktų variklis turi (beveik 99,9 % bus 4, nes turbūt mažai kas turi 2 taktų variklius Smile )
Number of Cylinders - cilindrų skaičius.
Injector port type - pasirinkimas priklauso nuo automobilio oro įsiurbimo kolektoriaus. O variantai yra du, berods, vienas kai purkštukai yra teisiai į cilindrus sumontuoti, arba purkštukai yra sumontuoti pačiame kolektoriuje, kur kuras suspėja prabėgti per patį kolektorių kartu su oru.
Numbers of injectors - purkštukų skaičius. Esu matęs keletą Volvo su b230fk/ft, kur turi dvi eiles su 4 purkštukais, tai gaunasi 8 Smile Viskas priklauso nuo automobilio priklauso ir jūsų „recepto“ Smile
Engine Type - priklauso nuo to ar turit „tiesų“ 4-6 cilindrų varikli, ar turite V4 ar V6 ar V8 ar taip toliau. Dažniausia visi 4 cylindrų varikliai turi „even fire“ - tai reiškia, kad degimas įvyksta kas 180 laipsnių arba „odd fire“ - kas 90 laipsnių.

Ši lentelė atsiranda paspaudus Required Fuel

www.bilddump.se/bilder/20130818165201-78.72.47.173.png

Viskas kas lentelėje parašyta yra taikoma Volvo „red block‘o“ B230FK varikliui.
Engine Displacement - variklio kubatūra parašyta CC kubais amerikietiškais CID.
Number of cylinders - cilindrų skaičius.
Injector flow - purkštukų pralaidumas kubais į minutę.
Air-Fuel ratio - kuro ir oro mišinys.

www.bilddump.se/bilder/20130818165705-78.72.47.173.jpg

Šioje lentelėje pasirinksite kokiu būdu degimas veiks, iš kur imti signalą, kad pats įpurškimas galėtų veikti.
Aš visų tipų nežinau, tik žinau, kad EDIS tai degimas iš senesnių Ford‘u, ir „wheel decoder“ yra nuo smagračio su VR davikliu, kaip ir Volvo "red block'ai" turi. Visi kiti nustatymai yra tik papildomos funkcijos: vandens ir metanolio įpurškimas, „nosas“ ir panašūs dalykai. Svarbu nustatyti teisingai nes be šių nustatymų neužvesite variklio variklio.

www.bilddump.se/bilder/20130818172357-78.72.47.173.jpg

Padarius nustatymus, kuriuos aš paminėjau jau gali įsijungti „Tooth logger“ ir stebėti ar gaunate signalą. Jai jo negaunate, galite bandyti prisijungti paraleliai prie originalaus daviklio, kuris duoda smagračio signalą ar veleno padėties. Nuotraukoje matot mano signalą jis taip atrodo, kai turite 60-2 „wheel decoder“ tai yra smagračio dantys. Kaip matot, tarp dviejų ilgu iškilusių brūkšnių yra 58 mažesni, tai yra tie dantukai ant smagračio o tie du ilgi yra, kurių trūksta. Tokiu būdu daviklis duoda signalą į MS dėžutę ir pagal tai „žino“ kada reikia įpurkšti kurą (kas 180 laipsnių).

Lentele kurioje jus jau busite kai automobilis bus uzkurtas ant tusciu eigu ir joje praleisite daug laiko kurioje nustatysite kuro nustatymus.
www.bilddump.se/bilder/20130906081317-78.72.47.173.JPG
Nustatynedami jausite kaip variklis pradeda dirbti kitaip, ir prie to pacio uzsidegs CHECK ENGINE lempute bet nereikia issigasti. Pirma svarbiausia nusystati tuscias eigas gerai pagal orginalu lambda sensoriu arba (wideband) kuris yra geriausias variantas.

_______________________________
Tiems kurie jungiasi prie orginalaus VR daviklio ( smagracio daviklio) kuris atrodo sitaip:
www.bilddump.se/bilder/20130906081839-78.72.47.173.jpg
Ir jums reikes prijungti MS dezute prie sitos jungties arba jungiate lygegreciai su orginaliu laidynu.
Jungtis taip reikia :

Vr daviklio jungtis

1: Isoliuotas laidas kuris ateina is MS dezutes (jaigu perkate jau padaryta laidyna tai turi buti ten mikrofoninis laidas storas.
2: Signalo laidos .
3: Izeminimas . ( Sito as niekad nejungiau tiesiai i jungti as ji tiesiog prijungiau prie issiurbimo kolektoriaus, ten kur purkstukai yra izeminti su 2-3 laideliais.

Jai dar vis negaunate signalo i (tooth logger) tai gali buti keli dalykai kurie yra negerai nustatyti.

Pirmas: negerai nustatyti nustatymai jusu programoje ( WHEEL DECODER).

Antras: yra du poceciometrai pacioje MS dezute kuriuos reikia nustatyti tam tikroje pozicijoje kad tam tikra itampa ir atsparumas butu. Gali buti baltos ir melynos spalvos su paprastu atsuktumu jie yra reguliuojami ATSARGIAI labai svelniai.

Trecias: jus pats(i) darete laidyna ir neizoliavote vieno laido skirto MS dezutei kuris eina i VR davikli (smagracio). Tas izoliuotas laidas yra skirtas passimti informacija is daviklio i ECU ir jaigu jis nera izoliuotas tada signalas issidarko pakeliui ir del to galite negauti signalo arba labai prasta isdarkyta.
___________________________________________
Pagrindiniai nustatymai kuriant ir jau vaziuojant su auto.
www.bilddump.se/bilder/20130921103108-78.72.47.173.png
Va taip atrodo sitos sekcijos su nustatymais, ir cia yra basic beveik nustatymai, jokiu NOS, ar vandens ir metanolio valdymo ar pan. Tiesiog tik kuras.

Iki kito update.
Redagavo driveordie 2013-09-21, 11:32


-----
Volvo 940 GL -95 Perdirbama
Volvo 945 LTT+ -96 Parduota
Volvo 945 LTT - 98 Classic Parduota
Volvo S60 2,5T -08 Dienine


i1091.photobucket.com/albums/i398/AutoVikingai/Parasai/driveodie.png

-----
 
Johny
#2 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-05, 21:18
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 4263
Įstojo: 2008-01-06
Karoli, Nice Job! +Respect points Wink


-----
Volvo V70II d5 (daily)
Volvo 940 / 2.3 Turbo 250HP (kolkas) / Estate (FunCar)

Pakabos, stabdžių, smulkus variklių remontas, padangų montavimas, suvirinimo darbai
https://www.faceb...hnyGarazas

-----
Vilnius, 860339105
 
driveordie
#3 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-06, 11:08
Vartotojo avataras

Miestas: Svedija
Pranešimai: 189
Įstojo: 2012-11-23
Johny @ 2013-09-05, 22:18 rašė:
Karoli, Nice Job! +Respect points Wink

Aciu Smile jau klausimai man i pm eina tai reiks ir tema atnaujinti kai jau busiu pilnai atsakes klausimus Smile


-----
Volvo 940 GL -95 Perdirbama
Volvo 945 LTT+ -96 Parduota
Volvo 945 LTT - 98 Classic Parduota
Volvo S60 2,5T -08 Dienine


i1091.photobucket.com/albums/i398/AutoVikingai/Parasai/driveodie.png

-----
 
Johny
#4 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-06, 21:39
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 4263
Įstojo: 2008-01-06
Jau zinau is ko tie klausimai Grin


-----
Volvo V70II d5 (daily)
Volvo 940 / 2.3 Turbo 250HP (kolkas) / Estate (FunCar)

Pakabos, stabdžių, smulkus variklių remontas, padangų montavimas, suvirinimo darbai
https://www.faceb...hnyGarazas

-----
Vilnius, 860339105
 
Johny
#5 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-07, 13:33
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 4263
Įstojo: 2008-01-06
Karoli, gal jau zinai, kaip vyksta keliu Map'u (programu) perjungimas?


-----
Volvo V70II d5 (daily)
Volvo 940 / 2.3 Turbo 250HP (kolkas) / Estate (FunCar)

Pakabos, stabdžių, smulkus variklių remontas, padangų montavimas, suvirinimo darbai
https://www.faceb...hnyGarazas

-----
Vilnius, 860339105
 
Dagys
#6 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-11, 19:34
Miestas: Panevėžys
Pranešimai: 1279
Įstojo: 2009-09-16
Pagarba Karoli.
Retai tokių "fruktų" galima rasti...Shaking Hands


-----
Volvo 245 B21A 2.0 '76 Išardyta. Atliekama operacija.
Volvo 245 RASTAS Donoras 1991, 2,4D. Donoro detalės aktyviai naudojamos.
Volvo 850 TDI '96 Vartojama
Volvo 740 Turbo B230FT '89 Laukia eilės

-----
Panevėžys
Kiekvienam savo savu laiku savo vietoje
 
driveordie
#7 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-09-21, 11:29
Vartotojo avataras

Miestas: Svedija
Pranešimai: 189
Įstojo: 2012-11-23
Johny @ 2013-09-07, 14:33 rašė:
Karoli, gal jau zinai, kaip vyksta keliu Map'u (programu) perjungimas?

Jau pradejau nagrineti, mat visi paaiskinimai ant Megatune, o as naudoju TunerStudio, tai as per ten bandau surasti kaip. Poto del PCB ten reikia biski pachimicinti. Bet kaip sakau nagrineju gal per savaitgali ka nors israsuius. Smile

Pagarba Karoli.
Retai tokių "fruktų" galima rasti...Shaking Hands

Thanks tikiuosi suprantama. Ir aisku dar nera pabaigas turbut niekad ir nebus baigtas nes tokia didele tema, cia reikia vien tik su tai dirbti kiekviena diena, as tai laikau kaip mano hobby kai laiko yra. Bet vistike biski iseina. Smile


-----
Volvo 940 GL -95 Perdirbama
Volvo 945 LTT+ -96 Parduota
Volvo 945 LTT - 98 Classic Parduota
Volvo S60 2,5T -08 Dienine


i1091.photobucket.com/albums/i398/AutoVikingai/Parasai/driveodie.png

-----
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
V70 2002 Parkavimo sistema Elektra 5 2018-05-16, 14:59
stabdziu sistema Įvairios tech. diskusijos 26 2017-01-11, 01:24
Saab 9-3 ss 2.0 t kuro sistema nelaiko slegio Variklis 5 2016-08-26, 18:58
Kaip nuorinti ausinimo sistema? Variklis 2 2015-12-18, 17:45
V40 garso sistema NAUDINGA INFORMACIJA 6 2015-04-07, 12:40
2024 © Visos teisės saugomos.