PADEMONSTRUOTA SINCHRONIZUOTAI JUDANČIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ KOLONA

Parašė ELbas · 2011 sausio 20 10:16:47 · 1 Komentaras · 2586 Peržiūros · Spausdinti

Sinchronizuotai judančių transporto priemonių kolonos greitkeliuose gali pasirodyti jau po dešimties metų. Ši technologija, kuriama pagal ES finansuojamą projektą SARTRE, pirmą kartą sėkmingai pademonstruota netoli Geteborgo miesto Švedijoje įsikūrusiame „Volvo“ bandymų poligone.

Pagal projektą SARTRE sinchronizuotai judančių transporto priemonių koloną sudaro kolonos priekyje važiuojanti profesionalaus vairuotojo vairuojama transporto priemonė ir paskui ją nedideliu atstumu važiuojantys keli kiti automobiliai. Kiekviename automobilyje matuojamas atstumas, greitis ir kryptis ir tai sinchronizuojama su priekyje važiuojančiu automobiliu. Kiekviena transporto priemonė gali bet kada palikti koloną. Kolonoje važiuojančių transporto priemonių vairuotojai gali pailsėti ir užsiimti kita veikla ilgos kelionės metu.

„SARTRE yra labai perspektyvus projektas, kurį įgyvendinę ateityje galbūt galėsime sutaupyti daugiau degalų, o keliai taps saugesni,“ – sako „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus direktorius Carl Johan Almqvist.

Atliekant bandymus trasoje, kurioje buvo tokios pačios sąlygos kaip užmiesčio keliuose, paskui vieną sunkvežimį - „vedlį“ sekė vienas automobilis.

Tai pirmas kartas, kai ES finansuojamo projekto SARTRE kūrėjų grupės išbandė savo sistemas ne modeliavimo įrenginiuose.

„Tai didelis žingsnis į priekį įgyvendinant šią svarbią Europos mokslinių tyrimų programą, – sako bendrovės „Ricardo UK Ltd“ projekto SARTRE koordinatorius Tom Robinson. – Sinchronizavus transporto priemonių judėjimą keliai gali tapti saugesni, būtų geriau naudojama kelio erdvė, ilgos kelionės vairuotojams būtų malonesnės, taip pat sutaupytume degalų, taigi ir anglies dvideginio emisija būtų mažesnė. SARTRE dalyvaujančioms bendrovėms apjungus savo žinias, sparčiai kuriame saugią ir veiksmingą autotraukinių technologiją.“

Saugiau ir patogiau

Sinchronizuotas transporto priemonių judėjimas būtų naudingas dėl kelių priežasčių. Pirma, pagerėtų eismo sauga keliuose, kadangi dėl žmonių padaromų klaidų keliuose įvyksta mažiausiai 80 proc. visų eismo nelaimių. Antra, pavyktų sutaupyti iki 20 proc. degalų ir atitinkamai sumažėtų anglies dvideginio emisija. Sinchronizuotai judančių transporto priemonių, sekančių paskui pirmąją transporto priemonę, vairuotojų darbas taip pat bus malonesnis – jie turės daugiau laisvo laiko ir dalį dėmesio, kurį anksčiau skirdavo vairavimui, galės skirti kitai veiklai. Kadangi transporto priemonės greitkeliais judės įprastu greičiu ir tik kelių metrų atstumu viena nuo kitos, ši technologija taip pat gali padėti sumažinti transporto spūstis.

Technologijos kūrimo procesas įpusėjo, o gamyba galėtų būti pradėta po kelerių metų. Tačiau visuomenės prisitaikymas ir būtinų teisės aktų priėmimas gali užtrukti daug ilgiau, nes 25 ES valstybių narių vyriausybės turės priimti suderintus įstatymus.

Projekte SARTRE dalyvauja naujas technologijas ir koncepcijas kuriantis „Volvo Group“ padalinys „Volvo Technology Corporation“. Atliekant bandymus sinchronizuotai judančios transporto priemonių kolonos „vedlys“ yra „Volvo“ sunkvežimis.

„Siekiant, kad šis projektas būtų saugus, labai svarbu, kad kolonai vadovautų profesionalus ir patyręs vairuotojas,“ – sakė Erik Nordin iš „Volvo Technology“.

Be to, profesionalus „Volvo“ sunkvežimio vairuotojas naudojasi pažangiausiomis saugumo technologijomis: alkotesteriu-užraktu, vairuotojo budrumo kontrolės sistema, įspėjamąja sistema apie galimą priekinį susidūrimą ir elektroninio stabilumo programa. Šios technologijos padeda vairuotojui išlikti budriam ir sumažina nelaimingų atsitikimų riziką.

„Volvo Technology“ taip pat kuria ir diegia įvairias pagalbines priemones, kurios dar labiau padidins eismo saugumą,“ – baigė E. Nordin.

Šaltinis: www.delfi.lt

DELFI



KOMENTARAI
#1 | ELbas · 2011 sausio 20 10:25:58
Papildomos informacijos (anglų k.) ir video iš šio bandymo galite rasti čia:
SARTRE programa
RAŠYTI KOMENTARĄ
Turite prisijungti, norėdami parašyti komentarą.
ĮVERTINK!

Reitingas: 5/10 (214 balsai )

2024 © Visos teisės saugomos.