PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

APIE OSM (ORO SRAUTO MATUOKLĖ)

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
APIE OSM (oro srauto matuoklė)
Neegzistuojantis vartotojas
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-11-07, 00:39

Benaršydamas internete radau štai tokį straipsnį apie OSM (oro srauto matuokles) angl. MAF (Mass air flow sensor)
i00.i.aliimg.com/photo/476990326/Mass_Air_Flow_Meter_MAF_Sensor_Volvo_0280218088_0280218089.summ.jpg

Oro srauto matuokliai

1.Kam reikalingas tas oro srauto matuoklis (osm) ir kaip jis veikia?

Oro srauto matuoklis, o tikslesnis pavadinimas būtų oro masės matuoklis ( angliškai MAF – “Mass air flow sensor” arba “Air flow meter”), yra vienas iš daugelio daviklių, esančių šiuolaikiniame automobilyje. Osm tiksliai matuoja oro masę patenkančią į vidaus degimo variklį. Pagal signalą gautą iš osm (kaip ir iš kitų daviklių) automobilio kompiuteris (ECU) apskaičiuoja reikalingą įpurkšti kuro kiekį, o dyz.varikliuose šis signalas tai pat naudojamas kontroliuoti išmetamų dujų recirkuliaciją. Osm dažniausiai stovi iš karto už oro filtro, t.y. išfiltruotas oras praeina pro oro srauto matuoklį ir toliau patenka į automobilio įsiurbimo kolektorių. Yra keletas osm tipų. Senesniuose automobiliuose buvo naudojami mechaniniai „sklendės“ tipo oro srauto matuokliai. Šioje parduotuvėje prekiaujame tik naujos kartos elektroniniais osm, kurie neturi judančių mechaninių dalių. Tai taip vadinami „hot-wire“ („karšta viela“) arba dar naujesni - „heat-film“ („kaitinamoji juostelė“) sensoriai. Jų veikimo principas yra toks pat, skiriasi tik pats sensoriaus elementas. Naujausiuose osm sensoriaus elementas – tai labai plona metalinė juostelė ant keramikos ar kitokio pagrindo, kuri įkaitinama iki 120-180C laipsnių (priklausomai nuo automobilio). Oro srovė tekėdama pro šį elementą, jį vėsina. Kuo daugiau oro, tuo labiau sensoriaus elementas atvėsinamas ir tuo daugiau srovės elektroninė mikroschema turi paduoti, kad palaikyti elemento temperatūrą pastovia. Visa tai elektroninė schema paverčia nuolatinės įtampos signalu, kuris ir perduodamas ECU.

2.Kokie požymiai, kad oro srauto matuoklis sugedo?

Oro srauto daviklis yra vienas iš svarbiausių komponentų šiuolaikinio variklio valdyme. Blogas osm siunčia neteisingą signalą automobilio kompiuteriui, ko pasekoje ECU apskaičiuoja neteisingą reikalingo įpurkšti kuro kiekį. Pagrindinis požymis, kad osm veikia blogai ar iš vis neveikia, yra nepakankama automobilio trauka, t.y. variklis neišvysto pilno galingumo. Staigiau nuspaudus akseleratoriaus pedalą, dažnai variklis nedidina apsukų, arba apsukos kyla tik iki tam tikros ribos, pradėjus važiuoti, automobilis trūkčioja. Kartais ant laisvos eigos variklis apsukas didina lyg ir normaliai, tačiau pradėjus važiuoti automobilis „nešoka“ į priekį taip kaip turėtų, t.y. variklis neišvysto pilnos galios. Kiti požymiai - labai padidėjusios kuro sąnaudos, padidėjąs dūmingumas, nestabili laisvoji eiga. Kai kuriais atvejais dėl blogo osm automobilis išvis neužsikuria. Dažnai, jeigu osm išvis neveikia, su atjungtu oro srauto davikliu automobilis važiuoja geriau, negu su prijungtu. Tačiau taip važinėti nepatariame, nes automobilis neišvystys pilnos galios, o kuro sąnaudos bus 1,5 karto ir daugiau didesnės negu tvarkingame automobilyje. Be abejo, panašūs požymiai gali būti ir dėl kitų priežasčių, ne tik dėl osm gedimo. Todėl būtina kompiuterinė diagnostika. Tačiau, norime pabrėžti, kad ir kompiuterinė diagnostika ne visada 100% teisingai nustato automobilio „negalavimo“ priežastį. Todėl tik tada, kai matuoklį pakeičiate kitu, geru matuokliu , ir automobilis pradeda normaliai važiuoti, jūs galite būti tikri, kad automobilyje nėra kitų gedimų ir jūsų senas matuoklis tikrai sugedęs. Dažni atvejai, kai atlikdami diagnostiką meistrai nemato, kad matuoklis neveikia ne dėl to, kad yra sugedęs pats daviklis, o dėl to, kad matuoklis negauna reikalingo maitinimo dėl nutrūkusio laido, ar kontakto nebuvimo automobilio elektros sujungimuose. Aišku, šiuo atveju pakeitus matuoklį kitu, niekas nepasikeičia , ir naujas matuoklis tokio „meistro“ yra išbrokuojamas kaip neveikiantis. Esam turėję ir visai kuriozinių atvejų, kai klientas atvažiavo pirkti matuoklio, nes meistras nustatė, kad jis sugedęs, tačiau tas „meistras“ turbūt bijojo susitepti rankas, nes nebuvo atsidaręs kapoto ir nematė, kad nuo matuoklio atsijungusi oro žarna ir oras siurbiamas pro šalį, o ne pro matuoklį. Užteko prijungti žarną ir automobilis iš karto pradėjo normaliai važiuoti.

3.Kokios oro srauto daviklių gedimo priežastys?

Kompiuterinė diagnostika gali aptikti defektuotą detalę ar funkciją, tačiau paprastai ši diagnostika nenustato tikrosios osm sugedimo priežasties, kurios nepašalinus ir naujas matuoklis gali greitai sugesti. Be abejo šis daviklis, kaip ir bet kuris kitas elektroninis prietaisas gali sugesti tiesiog šiaip sau, be rimtos išorinės priežasties, tačiau labai dažnai osm gedimas turi priežastį:

- automobiliuose su įmontuota dujine įranga, įvykus dujų sprogimui įsiurbimo sistemoje, dažniausiai matuoklis visiškai sugadinamas, nes sprogimo banga sugadina jautrų sensoriaus elementą;

- visiškai užterštas, skylėtas, neužsandarintas kraštais ar tiesiog pagamintas iš nekokybiškų medžiagų oro filtras yra viena iš pagrindinių osm gedimo priežasčių, nes blogai išfiltruotame ore esančios dulkių dalelės, dideliu greičiu lekiančios per osm, sugadina labai jautrų sensoriaus elementą;

- nesandarūs sujungimai, įtrūkusi ar skylėta oro žarna, ko pasekoje nefiltruotas oras patenka į automobilio įsiurbimo sistemą;

- tepalo purslų iš karterio ventiliacijos sistemos ar iš kitur patekimas į siurbiamą orą gali labai greitai užteršti sensorių, ar visiškai jį sugadinti. Dėl patekusio tepalo sensoriaus elementas greitai pasidengia nuosėdų, nuodegų ir dulkių sluoksniu, dėl to yra žymiai blogiau aušinamas oro ir daviklis pradeda duoti neteisingus parodymus;

- važiuojant per didelę liūtį, lietaus vanduo gali užpilti oro filtrą, o toliau patekęs į matuoklį jį sugadinti;

- staiga padidėjusi įtampa dėl generatoriaus gedimo taip pat gali sugadinti osm elektroninę schemą;

- negalima atjunginėti laidų nuo matuoklio esant įjungtam degimui ar veikiant varikliui, nes dėl įtampos šuolio matuoklis gali sugesti;

- kartais matuoklis gali sugesti užvedinėjant kitą automobilį su užvedimo laidais nuo jūsų automobilio akumuliatoriaus;

- bandymas prapūsti matuoklį suspaustu oru ar išplauti kokiais nors skysčiais, dažniausiai baigiasi visišku jo sugadinimu.

- bandymas užkurti variklį į oro filtrą įpurškiant eterinį skystį (Cold start), taip pat gali baigtis osm sugadinimu.

Net ir ekspoatuojamas tvarkingame automobilyje, oro srauto matuoklis nėra amžinas. Tai tokia detalė, kuri turi savo resursą. Net ir orig. matuokliai retai kada tarnauja ilgiau kaip 150 tūkst.km. Kodėl? Todėl, kad net ir laiku keičiant oro filtrą, per ilgesnį laiką sensoriaus elementas vis tiek po truputėlį apsineša dulkių ir riebalų sluoksniu ir matuoklio parodymams palaipsniui išėjus už normos ribų, automobilis pradeda blogai važiuoti, t.y. dingsta trauka ir padidėja kuro sąnaudos. Dažnai jau net ir 3-5 metų senumo automobiliams reikia keisti osm, o ką jau kalbėti apie Lietuvoje važinėjamus 10-15 m. automobilius. Tai informacija pamąstymui tiems, kurie galvoja, kad nusipirkę „šrotinį“ (naudotą), nors ir originalų, matuoklį galės su juo ilgai ir sėkmingai važinėti. Paprastai šrotuose parduodami matuokliai jau būna savo „atidirbę“ ir jeigu pavyksta iš kelių rasti veikiantį, tai ir jo parametrai būna „ant ribos“ ir tarnauja jis dažniausiai neilgai, o garantijos negaunate jokios.

šaltinis: http://www.osm.lt...
Redagavo 2011-11-07, 00:41


-----
 
bezpredelas
#2 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-11-07, 17:39
Miestas: aachen/DE
Pranešimai: 794
Įstojo: 2009-07-19
Yes geras straipsnis !


-----
V70 97' 2,5T awd mech.

-----
suformuota, ligota, asmenybe
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
XC 70 apie 2011m Volvo V70-II, S60, S80, XC70/90 1 2021-04-18, 21:09
Atsliepimai apie autopaslaugų teikėjus NAUDINGA INFORMACIJA 19 2020-06-23, 08:15
Jūsų reziumė apie Volvo s60 Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 6 2019-11-26, 20:21
parduodu s60 2001. 125kw benzinas oro srauto matuoklius Volvo V70-II, S60, S80, XC70/90 1 2019-07-02, 08:48
Volvo S60 II D3 163AG(120KW) PATARIMAI APIE AUTO, DAZNIAUSI GEDIMAI, TRUKUMAI Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 2 2018-10-09, 14:22
2024 © Visos teisės saugomos.