PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

DUK. KONDICIONIERIUS (KONDIŠKĖ)

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
DUK. Kondicionierius (Kondiškė)
toSKA
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-06-27, 23:20
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 1004
Įstojo: 2008-09-10
Paprasčiausia vėdinimo arba šildymo sistema ir jų veikimo principas automobilyje žinoma visiems. Karštos vasaros sąlygomis, ypač mėgstant keliauti į Pietus, pravartu turėti automobilyje oro kondicionavimo sistemą, o jei jos nėra, bet kuriame automobilyje ją galima papildomai įsirengti. Automobilių gamyklos iš anksyo numato vietas jiems įrengti.

Pagrindinis oro kondicionieriaus veikimo principas - atšaldyto garintuve ir pašildyto šildytuve oro maišymas, kad susidarytų reikiamos temperatūros mišinys. Visą reguliavimą atlieka sudėtinga sklendžių sistema. Sklendžių sistema, paruoštą oro mišinį pateikia į grindis, priekinį stiklą, ar kitur. Kai už langų karštoka, visi automobilio langai privalo būti uždaryti, nes jokio galingumo aušinimo sistema nepajėgs atšaldyti šilto oro, patenkančio iš lauko.

Automatizuojant kondicionieriaus valdymą, įrengiamas terminis arba elektroninis reguliatorius, kurio skalėje ranka nustatoma pageidaujama temperatūra, o automatika atitinkamai pasuka maišymo sklendę ir automatiškai palaiko temperatūrą salone (intervale nuo 15 iki 25 laipsnių C).
Žiemą šaldymo sistema nereikalinga ir dažniausiai atjungiama nuimant kompresoriaus dirželį.

Automobilio kondicionieriaus šaldytuvo schema skiriasi nuo paprasto buitinio šaldytuvo. Automobilyje šaldymo kompresorių trapeciniais dirželiais suka suka alkūninis velenas, kurio apsisukimų dažnis kinta. Todėl sistemoje numatytas akumuliatorius-džiovintuvas ir priverstinis kondensatoriaus-radiatoriaus aušinimas variklio ventiliatoriaus pučiama oro srove. Specialiai automobilių sistemoms skirto skysčio R-134a garai, kompresoriaus suspausti, kondensatoriuje ataušinami ir virsta suslėgtu skysčiu. Šis skystis turi būti nenuodingas, nesprogus, nesukelti korozijos ir gerai maišytis su alyva. Šio skysčio virimo temperatūra būna žemesnė negu -10 C, o kondensacijos - apie +25 C.

Iš kondensatoriaus suslėgtas skystis eina per išsiplėtimo vožtuvą ir po to patenka į pagrindinį šaldymo įrenginį - garintuvą. Jo darbo principas paremtas tuo, kad garuojantis skystis atima iš aplinkos gana daug šilumos. Tai galima pastebėti užpylus ant rankos greit garuojančio skysčio - ranka jaučia šaltį. Garintuvas įrengiamas oro kanaluose tuoj pat už ventiliatoriaus ir atšaldo visą ventiliatoriaus pučiamą orą. Tokiu būdu stipriai sumažinama patenkančio į automobilio kondicionavimo sistemą oro temperatūra, lyg jis važiuotų žiemą, ne vasarą. Oro prapūtimas ventiliatoriumi leidžia sumažinti garintuvo ir kondensatoriaus gabaritus, kad jie užimtų mažiau vietos automobilyje.

Sušilę skysčio R-134a garai patenka į akumuliatorių-džiovintuvą, kuriame nuo mažo slėgio garų atskiriamas skystis ir alyva, pakliuvusi iš tepamo kompresoriaus. Iš akumuliatoriaus garai grįžta į kompresorių ir procesas vyksta iš naujo.

Automobilyje ši sistema įrengiama šalia elektros generatoriaus įtaisant šaldymo sistemos kompresorių ir sujungiant jį trapeciniu dirželiu su variklio alkūninio veleno skriemuliu. kondensatorius pastatomas prieš automobilio radiatorių, kad būtų šaldomas kuo šaltesniu, variklio radiatoriaus dar nepašildytu oru. Per abu radiatorius oras traukiamas tuo pačiu variklio ventiliatoriumi. Po kondensatoriaus prieš garintuvą vamzdeliuose įrengiami aušinimo skysčio R-134a papildymo bei išsiplėtimo vožtuvai. Garintuvas įrengiamas kondicionuojamo oro kanaluose tarp ventiliatoriaus ir šildytuvo, o akumuliatorius-džiovintuvas tvirtinamas prie oro kanalų išorinės sienelės. Atidarius variklio dangtį visas šias konstrukcijas galima matyti.

Dažniausiai oro kondicionavimo sistema reguliuojama stumdant ranka priekiniame pulte išdėstytas rankenėles. Naujuose automobiliuose ar prabangesniuose, turinčiuose elektroninę valdymo sistemą, pageidaujamai temperatūrai nustatyti užtenka displėjuje surinkti atitinkamus skaičius, o visa kita atlieka automatika. Tai atliekama greitai ir tiksliai.
Įrengti automobilyje tokią sistemą yra gana brangu. Pati eksploatacija paprasta, tik retkarčiais reikia papildyti aušinimo skysčio nuotėkį, bei patikrinti kompresorių.

Tiesa, veikiantis kondicionierius atima nemažai variklio galios(5AG), tuo metu variklis naudoja daugiau benzino (plius iki 2 l/100 km). Bet dirbant įtemptą darbą ir dalį laiko pravažinėjant su reikalais,taip pat atostogaujant Pietų šalyse, oro kondicionavimas labai apsimoka. Pagerėja savijauta, sumažėja nuovargis, dirbti įtemptą darbą daug lengviau ir jis būna našesnis, o ir poilsis kur kas malonesnis ir geriau atgaivina.

Šiomis dienomis oro kondicionavimo priemonės priskiriamos ne prie komforto,o prie saugumo priemonių.Reikia pažymėti kad jau atgyveno ir R-134a freonas naujų automobilių sistemose,nuo 2011m R-134a freona pakeis dujos,bet plačiau apie tai kitoje DUK temoje Smile
Redagavo toSKA 2011-06-27, 23:38


-----
V40, '96, 1.8

-----
"Didelė garbėtroška nuo seno daugelį išmintingų žmonių paversdavo bepročiais." I.Kantas
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Volvo S80 I neveikia kondicionierius Elektra 2 2019-04-27, 16:43
V70 kondicionierius Kondicionierius / klimato kontrolė 123 2017-08-20, 16:13
Nebeveikia kondicionierius Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 15 2017-06-24, 21:08
V70 2001m, 2,5tdi, pusiau saldo pusiau ne kondicionierius Elektra 3 2014-07-28, 12:09
V70I oro srautas ir kondiške Kėbulas/Salonas 13 2013-07-18, 20:20
2024 © Visos teisės saugomos.