PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

DUK. PERKANT NAUDOTĄ AUTO (PATARIMAI)

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
DUK. Perkant naudotą auto (patarimai)
toSKA
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-06-27, 23:22
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 1004
Įstojo: 2008-09-10
Nors gyvename ne pačius geriausius laikus, bet žmonių ieškančių geresnio, naujesnio automobilio netrūksta. Kaip išsirinkti tą automobilį, kuris atitiktų ne tik finansines galimybes, bet ir patikimai tarnautų?

Net tiems, kurie pasitiki savo žiniomis, siūlome ne vien išorinį automobilio apžiūrėjimą, bet nepagailėkite laiko ir šiek tiek pinigų apsilankymui servise su išsirinktu automobiliu ir jo pardavėju - daug silpnų vietų taps akivaizdžios.

Pradėkime nuo kėbulo - detalės, nuo kurios priklauso ne tik estetinė išvaizda, bet ir kiek automobilis mums tarnaus. Apžiūrėti geriausiai giedrą, saulėtą dieną, tada geriausiai matosi dažų nelygumai bei spalvos skirtumai. Pardavėjo tvirtinimams, kad uždažyti tik menki įbrėžimai ar įlenkimai, nereikia tikėti. Pasistenkite pažvelgti į remontuoto paviršiaus vidinę pusę. Grubiai išlygintas ar net nelygintas metalas, negruntuotas paviršius rodo, kad remontas padarytas tik dėl akių ir tose vietose greit atsiras korozijos žymių. Parūdijusios kėbulo detalės dažnai rodo bendrą blogą automobilio būklę. Nutrupėję dažai dėl mechaninio akmenukų poveikio priekinėje automobilio dalyje nėra pavojingi, tik reikia tas vietas laiku ir tinkamai apdoroti. Rimtai reikia apžiūrėti sparnų apatinę dalį, vietas kur tvirtinami purvasargiai, kur paviršius uždengtas plastmasinėmis detalėmis, slenksčius. Prieš pardavimą neretai tos vietos padengiamos storu rauplėtu paviršiumi, skirtu dangos apsaugai nuo akmenukų, bet dažniausiai tai saugo tik beviltiškai surūdijusio metalo liekanas. Korozijos židinių randama ir ant automobilio dugno, durelių apačioje, žibintų angose.

Apžiūrint dugną ir ratų arkas, reikia patikrinti, kaip išsilaikiusi gamyklinė danga. Šviežio padengimo vietos dažnai parodo kur buvo rūdys,ar kur buvo pažeista danga avarijos ar kėbulo remonto metu.
Reikia pažiūrėti kaip užsidaro durys, bagažinės ir variklio dangčiai, ar lygegrečios, vienodo pločio jų skyrimo linijos. Jei pastebėjote, kad buvo įlenktas sparnas, durelės, tai nėra labai baisu, svarbu kad būtų kokybiškas remontas. Blogiau, jei po avarijos nukentėjo laikančios konstrukcijos. Tada specialiu stendu reikia patikrinti ašių lygegretumą bei pakabos geometriją. Jei pakabos parametrų nepavyksta sureguliuoti - toks automobilis bevertis, nes jį nupirkęs žmogus daug lėšų išleis nuolatiniam remontui.

Reikia neužmiršti ir apie kėbulo hermetiškumą. Dažnai pirkėjas kaip privalumą įvertinęs stoglangį, vėliau pamato, kad jis leidžia vandenį. Neverta pirkti automobilio, kurio stoglangis įdėtas ne gamykloje. Dažniausiai toks leidžia vandenį. Langų, durų sandarumu galima įsitikinti nuplovus automobilį automatizuotoje plovykloje.

Jei kėbulo stovis pasirodė priimtinas pradedame tikrinti variklį.
Gerai apžiūrėkite agregato išorę, ar nėra alyvos pratekėjimo žymių, remonto pėdsakų - varžtų nusukinėtomis briaunomis, negamyklinių perdirbimų. Tai byloja apie blogą priežiūrą ir remontą. Išmatuokite slėgį variklio cilindruose. Jis neturi būti mažesnis už gamyklos nurodytą minimalią ribą (10-13 kg/cm2 benzininiams ir 28-31 kg/cm2 dyzeliniams varikliams). Slėgių skirtumas tarp cilindrų neturi viršyti 1 kg/cm2. Matavimus reikia atlikti esant karštam varikliui.
Patikrinkite alyvos būklę karteryje, ar ji ne tiršta. Emulsijos lašeliai parodo, kad alyvoje yra aušinimo skysčio. Dujos, besiskverbiančios pro atdarą tepalo įpylimo angą, įspėja, kad stūmoklių žiedai ar net patys cilindrai susidėvėję. Daug informacijos galite rasti, apžiūrėję aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį.Patikrinkite, ar jis užpiltas specialiu aušinimo skysčiu,ar nėra tepalo žymių, kurios rodo, kad aušinimo ir tepimo sistemos susisiekia, o tai jau rimtas variklio gedimas. Jei aušinimo sistema yra nedidelio slėgio, tai bakelyje kylantys oro burbulai dažniausiai rodo, kad trūkusi galvutės tarpinė, deformuota, ar skilusi pati galvutė.
Daug naudos duoda išmetamų dujų stebėjimas. Mėlyno atspalvio dūmas rodo, kad cilindruose dega tepalas, balto - aušinimo skystis, juodo - netvarkinga maitinimo sistema.
Jei variklis ir kiti agregatai geri, jis turi lengvai užsivesti ir tolygiai dirbti šaltas. Tai ypač aktualu perkant dyzelinį automobilį. Jei variklis dirbs šaltas, karštą priversti gerai dirbti nesunku. Dirbti agregatas turi stabiliai, be bildesių ir triukšmo. Kiekvieno įtartino garso kilmę reikėtų išsiaiškinti, nes tai gali būti rimto gedimo priežastis.

Gerai patikrinti pavarų dėžę yra sunku. Važiuojant pavaros turi jungtis lengvai, be bildesių, o sumažinus greitį pasilikti savo vietoje. Gerai būtų, jei yra galimybė patikrinti koks tepalas supiltas į pavarų dėžę. Automatinė dėžė turi pavaras, stovint, įjungti greit,per sekundę, atleidus stabdį pajudėti iš karto (lygioje vietoje). Važiuojant turi pavaros persijungti pasiekus ne daugiau 2600 - 3000 aps/ min (važiuojant ramiai).

Kas liečia stabdžius, bei pakabą, tai yra kintantys mazgai ir daugiau ar mažiau remontuoti teks. Pakabos stovį galima patikrinti pavažiavus grindiniu, jei baisių bildesių negirdėti, tai jau gerai.Tiksliau tai patikrinti galima techninių apžiūrų poste. Jei pardavėjas pateikia techninės apžiūros taloną, reikėtų pačiam pakartotinai ją atlikti.

Įdomios informacijos galima rasti mašinos dokumentuose.(Lietuvoje tai dažniausiai perpardavėjo masalas pirkėjui) Dėl kėbulo numerių nesivarginkite, nes juos patikrina apžiūrų stotyje. Daugiau naudos duos informacija apie šeimininkus. Nerekomenduojama pirkti taksi automobilių. Firmos mašina dažniausiai būna prastesnės būklės, nei privačių žmonių. Privalumas, jei pardavėjas pateikia serviso knygelę su reguliariomis serviso atžymomis. Bet jais aklai tikėti nepatariame, nes tokias knygeles įsigyja ir turguose. Vienose valstybėse automobilio registracijos dokumentuose žymima pagaminimo, kitose - pirmo registravimo data. Jei muitinės dokumentuose vietoj pagaminimo bus įrašyta registracijos data, gali iškilti problemų automobilį registruojant. Kad jų išvengti reikėtų policijoje patikrinti automobilio indentifikacijos numerį.

pagal www.autovikingai.lt/images/banners/autoreviu.jpg
Redagavo 2011-06-27, 23:57


-----
V40, '96, 1.8

-----
"Didelė garbėtroška nuo seno daugelį išmintingų žmonių paversdavo bepročiais." I.Kantas
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Volvo S60 II D3 163AG(120KW) PATARIMAI APIE AUTO, DAZNIAUSI GEDIMAI, TRUKUMAI Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 2 2018-10-09, 14:22
Auto 14 servisas Partizanų g. 87b, Kaunas Įvairios tech. diskusijos 7 2018-05-15, 14:46
Naujos auto dalys,tepalai pigiau Vilniuje Nuolaidos 27 2017-12-15, 08:08
Naujos auto dalys,tepalai pigiau iki 30% Paslaugos 19 2017-07-17, 15:52
Pagalba prieš perkant SAAB 9-3 SAAB 900 NG / 9-3 1 2017-03-07, 14:58
2024 © Visos teisės saugomos.