PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

INFORMACIJA APIE TEPALUS

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
Informacija apie tepalus
Apeiron
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-04-14, 13:37
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 7120
Įstojo: 2007-05-20
Variklinės alyvos kokybė

Renkantis alyva varikliui dažnai iškyla klausimas kokią naudoti? Žinant gamintojo rekomendacijas visai nesunku alyvą išsirinkti pačiam.
Apibudinant alyvos kokybę dažniausiai naudojamis standartai:
ACEA (European Automobile Manufacturers Association).
API (American Petroleum Institute),

ACEA specifikacijos variklių alyvoms

ACEA kokybinė klasifikacija yra naudojama nuo 1996 m., o jos naujausioji 2010 m. redakcija skirsto variklines alyvas į tris grupes, žymimas raidžių junginiu: A.../B... — alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams; C... — alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas; E... — alyvos sunkiajam komerciniam transportui. Kiekviena šių grupių skirstoma į kokybinius lygius. Pvz. A1/B1, A3/B3, C2,B3 arba E4, E7. Reikia pastebėti, kad lengvųjų automobilių alyvos pažymėtos junginiu A.../B... ar C... yra universalaus panaudojimo ir yra tinkamos tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams, be to ACEA klasifikacijoje ne visada didesnis skaičius rodo aukštesnę alyvos kokybę.

Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais:
• A1/B1 – mažo klampumo, degalus taupanti alyva;
• A2/B2 – nebenaudojama;
• A3/B3 – pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu;
• A3/B4 – pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu, dyzeliniams varikliams su tiesioginiu kuro įpurškimu;
• A5/B5 – mažo klampumo, degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu.

Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais mažos taršos varikliais, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas (DPF ir TWC), todėl sudėtyje yra ribojamas sieros, pelenų ir fosforo kiekis:
• C1 – mažo klampumo, degalus taupanti alyva su griežčiau ribojama chemine sudėtimi;
• C2 – mažo klampumo, degalus taupanti alyva;
• C3 – pasižymi geresniu plėvelės patvarumu;
• C4 – pasižymi geresniu plėvelės patvarumu, griežčiau ribojama cheminė sudėtis.

Komerciniams automobiliams (sunkusis transportas):
• E1 (iki 2002), E2 (iki 2008), E3 ir E5 (iki 2004) — jau nebenaudojamos;
• E4 – stabilios alyvos, puikiai išlaikančios stūmoklių švarą, atsparumą dilimui, suodžiams ir tepimo stabilumui. Šios alyvos yra rekomenduojamos varikliams, atitinkantiems Euro 1/2/3/4 emisijos reikalavimus ir dirbantiems labai sunkiose darbo sąlygose, taip pat ilgiems intervalams tarp alyvos keitimų. Alyvos tinka varikliams be DPF, kai kuriems su EGR, kai kuriems su SCR NOx sistemomis.;
• E6 – patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva su griežtai ribojama chemine sudėtimi, suderinama su DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo sistemoms, mažo sieringumo kuru;
• E7 keičia E5. Stabilios alyvos, efektyviai išlaiko stūmoklių švarą ir apsaugo nuo cilindrų poliravimo. Jos puikiai apsaugo nuo dilimo ir nuosėdų susidarymo turbinoje, neutralizuoja suodžius ir išlaiko tepimo stabilumą. Šios alyvos yra rekomenduojamos varikliams, atitinkantiems
Euro 1/2/3/4 emisijos reikalavimus ir dirbantiems labai sunkiose darbo sąlygose, taip pat prailgintiems intervalams tarp alyvos keitimų. Alyvos tinka varikliams be DPF, ir daugumai su EGR, ir daugumai su SCR NOx sistemomis.;
• E9 – patvari, ilgus keitimo intervalus užtikrinanti alyva su griežtai ribojama chemine sudėtimi, suderinama su DPF, EGR ir kitomis dujų šalinimo sistemoms, mažo sieringumo kuru.


API specifikacijos variklių alyvoms
API klasifikacija nustato alyvos kokybę atliekant su ja eksperimentus variklyje. Jų metu gali būti tiriamas cilindrų sienelių, stūmoklinių žiedų, guolių ir dujų paskirstymo mechanizmo išsidėvėjimas ir švara, pridegimų ir nuosėdų susidarymas, paviršiaus pažeidimai ir alyvos rūgštingumo padidėjimas. Ši klasifikacija skirsto variklines alyvas į dvi grupes, žymimas raidėmis: S–alyvos benzininiams varikliams ir C–alyvos dyzeliniams varikliams. Papildoma antroji raidė (pvz. SJ, SL arba CG, CH) nurodo kokybinę klasę. Kuo ji aukštesnė, tuo tolesnė abėcėlės raidė ją žymi. Pvz,: SL klasės alyva pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis nei SJ. Universalaus panaudojimo alyvos žymimos bendra simbolika, pvz.: SL/CF.

Benzininiams varikliams:
• nuo SA iki SH imtinai specifikacijos nebenaudojamos;
• SJ – 2001 m. ir senesniems automobiliams.
• SL – 2004 m. ir senesniems automobiliams.
• SM – 2010 m. ir senesniems automobiliams.
• SN – 2011 m. ir senesniems automobiliams. Pagerintas atsparumas karščiui, turbinos, stūmoklių, žiedų apsauga, sumažinta taršos emisija, pagerinta variklio apsauga naudojant bioetanolį (iki E85 santykiu).
Benzininiams varikliams visada galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei nurodo gamintojas.

Dyzeliniams varikliams:
• CA – nebegalioja, netinkama varikliams pagamintiems po 1959 m.
• CB – nebegalioja, netinkama varikliams pagamintiems po 1965 m.
• CC – nebegalioja, netinkama varikliams pagamintiems po 1990 m.
• CD – nebegalioja, 1955 m. įvestas standartas, varikliams su turboįputimu ir be jo.
• CD-2 – nebegalioja, 1985 m. įvestas standartas, dvitakčiams varikliams.
• CE – nebegalioja, 1985 m. įvestas standartas, varikliams su turboįputimu ir be jo.
• CF – nebegalioja, 1994 m. įvestas standartas, varikliams naudojantiems kurą su dideliu sieros kiekiu (>0,5%). Geriau saugo stūmoklius nuo nuosėdų aukštoje temperatūroje, guolius nuo korozijos. Tinka ir įprastiems, ir dyzeliniams varikliams su turboįputimu;
• CF-2 – nebegalioja, 1994 m. įvestas standartas, dvitakčiams dyzeliniams varikliams.
• CF-4 – nebegalioja, įvestas nuo 1990 m., mažesnės alyvos sąnaudos ir švaresni cilindrai;
• CG-4 – nebegalioja, įvestas nuo 1995 m., dyzeliniams varikliams, kuriems taikomi griežtesni taršos reikalavimai, naudojantiems kurą su sieros kiekiu iki 0,5%;
• CH-4 – galioja nuo 1998 m., dyzeliniams varikliams, naudojantiems kurą su sieros kiekiu iki 0,5%, 1998 m. emisijos reikalavimai;
• CI-4 – pristatyta 2002 m., dyzeliniams varikliams su 2004 m. taršos reikalavimais, ypač tinka varikliams naudojantiems papildomą išmetamųjų dujų deginimo (EGR) sistemą;
• CI-4 PLUS – pristatyta 2004 m., aukštesni reikalavimai nei CI-4alyvai;
• CJ-4 – įsigaliojo 2006 m., rekomenduojama naudoti patiems naujausiems, sunkiai apkrautiems mažos taršos dyzeliniams varikliams, naudojantiems mažo sieringumo kurą, suderinama tiek su dalelių filtrais (DPF), tiek su EGR. Šios klasifikacijos alyvą galima naudoti vietoje žemesnių klasių alyvų.

Visiems keturtakčiams varikliams galima naudoti aukštesnės kokybės alyvą nei rekomenduoja gamintojas, nes aukštesnės kokybės alyva garantuoja ir geresnę variklio elementų apsaugą.


Klampos indeksas SAE

Klampos arba skysčio vidinės trinties indeksą apibrėžia SAE vienetai. Šalia indekso esanti raidė W (angl. „Winter“) nurodo, kad alyva žieminė. Visasezoninių alyvų pirmieji skaičiai nurodo, kad alyvos klampa 18ºC temperatūroje yra tokia pati, kaip ir nurodytos klasės žieminės alyvos, o antrieji skaičiai – alyvos klampą 100ºC temperatūroje. Be to, pirmą nurodytą skaičių galima vertinti kaip šalto variklio paleidimo sąlygas: kuo diesnis skaičius ir, atitinkamai - klampa, tuo paleidimas sunkesnis (palyginimui: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W ir 25W). Vasarinės alyvos atskiru raidiniu simboliu nežymimos, tik skaitiniu: 20, 30, 40, 50, 60. Tačiau ekonomiškai efektyviausia naudoti visasezonines alyvas. Jose visada nurodomi du klampos indeksai SAE vienetais pvz.: 15W-40, 10W-40, 5W-40 ir pan.

Visasezoninių variklių alyvų žymėjimas (orientaciniai duomenys)
Klampumo klasė Naudojimas, priklausomai nuo klimatinės zonos ar metų laiko Naudojimas, atsižvelgiant į oro temperatūrą
SAE 0W/30 Visasezoninė alyva Žemiau -30 iki +30 °C
SAE 0W/40 Visasezoninė alyva Žemiau -30 iki +40 °C
SAE 5W-30 Visasezoninė alyva Žemiau -20 iki +20 °C
SAE 5W-40/50 Visasezoninė alyva Žemiau -20 iki +40 °C
SAE 10W-30 Visasezoninė alyva Nuo -20 iki +20 °C
SAE 10W-40/50 Visasezoninė alyva Nuo -20 iki +40 °C
SAE 15W-40/15W50 Visasezoninė alyva Nuo -15 iki +40 °C
SAE 20W-50 Visasezoninė alyva Nuo -10 iki +40 °C

Informaciją pateikė: Grigolo
Informacijos šaltiniai:
www.acea.be
www.api.org
www.mobil1.lt
Redagavo Apeiron 2011-04-14, 13:46


-----
Volvo S80 2.4

-----
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
XC 70 apie 2011m Volvo V70-II, S60, S80, XC70/90 1 2021-04-18, 21:09
Atsliepimai apie autopaslaugų teikėjus NAUDINGA INFORMACIJA 19 2020-06-23, 08:15
Jūsų reziumė apie Volvo s60 Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 6 2019-11-26, 20:21
Volvo S60 II D3 163AG(120KW) PATARIMAI APIE AUTO, DAZNIAUSI GEDIMAI, TRUKUMAI Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 2 2018-10-09, 14:22
Viskas apie žibintus ir apšvietimą NAUDINGA INFORMACIJA 487 2018-05-11, 22:38
2024 © Visos teisės saugomos.