PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

"KIETO" IR "MINKŠTO" MIŠINIO ŽIEMINĖS PADANGOS..

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
"Kieto" ir "minkšto" mišinio žieminės padangos..
Apeiron
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2012-09-30, 09:09
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 7120
Įstojo: 2007-05-20
Kokios būna žieminės padangos?

Visas žiemines padangas galima suskirstyti į:

Dygliuotas (arba dygliuojamas);
„Minkšto mišinio“ (arba „Skandinaviško“ tipo);
„Kieto mišinio“.


Dygliuotos padangos

Puikus sukibimas su apledėjusia kelio danga yra neabejotinas dygliuotų padangų pranašumas, kurį galima įvardinti - ne mažiau kaip 10 metrų trumpesnis stabdymo kelias. Tiek automobilio su dygliuotomis padangomis stabdymo kelias yra trumpesnis lyginant su „minkšto“ mišinio ar „kieto“ mišinio padangomis. Šis skirtumas gaunamas stabdant 50 km/h greičiu važiuojantį automobilį iki visiško sustojimo.

Padangų dygliai padeda valdyti automobilį posūkiuose. Taupantiems galima pridurti, kad dygliuotas padangas eksploatuosite bent sezonu ilgiau nei nedygliuotas.

Nepaisant akivaizdžių privalumų esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms žiemą, dygliuotų padangų naudojimas daugelyje šalių yra apribotas. Lietuvoje taip pat diskutuojama dėl dygliuotų padangų naudojimo tikslingumo. Taip yra dėl to kad, nesant ledo ar privažinėto sniego dangos dygliuotos padangos ardo kelio dangą, yra ženkliai triukšmingesnės lyginant su kitų tipų padangomis bei mažiau efektyvios lyginant su „kieto“ mišinio padangomis stabdant esant šlapiai asfalto dangai.

Dygliuotas padangas siūlytume rinktis jei daugiau važinėjate prastai valomais keliais bei neplanuojate važiuoti į Vakarų Europos šalis, kur naudoti dygliuotas padangas draudžiama.

Taip pat dygliuotos padangos geras pasirinkimas pradedantiems vairuotojams, nes jų „elgesys“ labiausiai prognozuojamas, besikeičiant vairavimo sąlygoms.

Nerekomenduojame naudoti dygliuotų padangų, jei planuojate didžiąją laiko dalį važinėti mieste, kur gerai valomos kelių dangos.

Popupliariausios dygliuotos (dygliuojamos) padangos: Gislaved Nord Frost, Pirelli Carving, Goodyear Extreme, Nokian Hakapelita, Hankook W409, Barum Norpolaris ir kt.
Dygliuojamos, bet be dyglių

Kai kurių modelių dygliuojamas padangas tam tikrais atvejais, kai dyglių naudojimas nėra galimas (pvz.: vykstama į Vakarų Europos šalis), o reikalingas geras padangos pravažumas per sniegą, siūlome naudoti dygliavimui skirtas, tačiau nesudygliuotas padangas ir išnaudoti dygliuojamose padangose pritaikytus konstrukcinius sprendimus padangų pravažumui padidinti (pvz.: dygliuojamose padangose esanti stati šoninė protektoriaus briauna).

(a) „Minkšto mišinio“ (arba „Skandinaviško“ tipo) padangos

Šio tipo padangos buvo sukurtos naudoti išimtinai Skandinavijoje kaip alternatyva dygliuotoms padangoms, tačiau per keletą metų paplito ir kitų šalių rinkose, taip pat ir Lietuvoje. Šio tipo padangos yra mažiau triukšmingos, gerai sukimba su snieguota bei apledijusia kelio danga, komfortiškesnės, palyginus su „kieto“ mišinio padangomis. Tačiau reikia akcentuoti, kad šio tipo padangos skirtos eksploatuoti esant žemai oro temperatūrai (-10oC ir žemiau) bei esant apledėjusiai ar sniegu padengtai kelio dangai. Lietuviškos žiemos ne visada yra tokios atšiaurios kaip Skandinavijoje, o esant „švelnioms“ žiemoms pasireiškia „minkšto“ mišinio padangų trūkumai. Pats akivaizdžiausias, tai automobilio nestabilumas, važiuojant didesniu greičiu (60 km/h ir greičiau) bei ilgas stabdymo kelias, esant teigiamai temperatūrai ir sausam ar šlapiam asfaltui. Šie trūkumai ypač pasireiškia „minkšto“ mišinio padangas naudojant ant sunkesnių ir galingesnių automobilių su ABS įranga. „Minkšto“ mišinio padangų „elgesys“ smarkiai kinta keičiantis oro sąlygoms ir kelio dangai. Dėl šios priežasties nerekomenduotume „minkšto“ mišinio padangų pradedantiesiems vairuotojams.

Svarbu. „Minkšto“ mišinio padangų kategoriškai negalima naudoti vasarą! Automobilio su „minkšto“ mišinio padangomis stabdymo kelias dėl minkštos gumos mišinio bei smulkiai supjaustyto protektoriaus bus beveik dvigubai ilgesnis nei automobilio su vasarinėmis padangomis.

Popupliariausios „minkšto“ mišinio padangos: Continental ContiVikingContact 5, Bridgestone Blizzak Nordic, Dunlop Graspic, Goodyear Ice Navy, Nokian RSI, Hankook W605, Gislaved Soft Frost ir kt.

Cool „Kieto mišinio“ padangos

Tai yra Europoje dažniausiai naudojamas padangų tipas. Dažnai vairuotojai klaidingai mano, kad „kieto“ mišinio padangos yra tokios kietos kaip vasarinės. Šio tipo padangos tai tradicinės, nuo seno visoje Europoje naudojamos padangos. Atsiradus „minkšto“ mišinio padangoms pradėta padangas skirstyti pagal mišinio kietumą dėl skirtingų šių padangų savybių. „Kieto“ mišinio padangų privalumai: geras sukibimas, esant šlapiai ar šlapiu sniegu padengtai kelio dangai, geras automobilio valdymas bei stabilumas, važiuojant dideliais greičiais (pvz.: važiuojant magistraliniais keliais). Pagrindinis šių padangų trukumas - nepakankamas sukimas su apledijusia kelio danga. Galiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų itin atidžiai rinktis „kieto“ mišinio padangas,-tikslinga paprašyti pardavėjų rekomenduoti „minkščiausias iš kietų“ (tikėtina, kad jei padangos yra „ per kietos“ galiniai automobilio ratai pajudant iš vietos prasisuks dėl per menko sukibimo su kelio danga).

„Kieto“ mišinio padangas rekomenduotume dažnai važinėjantiems gerai valomais keliais, (vairuojantiems miestuose, greitkeliuose). Esant plikledžiui reiktų vairuoti itin atsargiai, ypač įvažiuojant į sankryžą.

„Kieto“ mišinio padangų pasirinkimas yra labai didelis. Jas galima suskirstyti į tris grupes: Standartinės (Standart performance), HP (High Performance) ir UHP (Ultra High performance). Taip šios padangos skirstomos dėl jų skirtingos paskirties:

Standartinės padangos skirtos mažiems ir vidutinio dydžio automobiliams ir paprastai šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei „T“ (190 km/h);
HP padangos skirtos vidutinio dydžio automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei „H“ (210 km/h);
UHP padangos dideliem ir galingiem automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne mažesnis nei „V“ (240 km/h).

Skirtingos paskirties padangos skiriasi vidine struktūra, protektoriaus mišiniais. Kai kurie gamintojai kiekvienai kategorijai gamina skirtingus protektoriaus raštus. Gamintojas Michelin turi kiekvienai kategorijai po atskirą modelį:

Standartinės Michelin Alpin A3;
HP Michelin Primacy Alpin PA3;
UHP Michelin Pilot Alpin PA3.

„Kieto“ mišinio padangų pasiūla yra labai didelė. Pasitaiko tikrai nesėkmingų bei Lietuvos klimatinėms sąlygoms netinkamų šio tipo padangų modelių, todėl renkantis nevenkite pasikonsultuoti su pardavėju.

Popupliariausios „kieto“ mišinio padangos: Continental TS830, Bridgestone LM 25, Goodyear UG7+, Nokian WR, Hankook W440 Hankook W300, Gislaved EuroFrost ir kt.

Šaltinis: http://www.ratuse...swer1

Diskusija apie žiemines padangas

Redagavo Apeiron 2012-10-03, 15:43


-----
Volvo S80 2.4

-----
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Žieminės padangos Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 1 2024-01-17, 15:12
'Diagnostika" ir tikra diagnostika Įvairios tech. diskusijos 44 2023-09-27, 13:16
Vasarinės padangos Informacija apie ratlankius ir padangas 78 2020-10-05, 13:09
Volvo life "hacks" Pasidaryk pats (Volvo remontas) 40 2020-01-09, 16:10
Volvo s80 2004 R17 padangos Įvairios tech. diskusijos 2 2019-01-23, 08:40
2024 © Visos teisės saugomos.