PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

VOLVO 940 GLE

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
Volvo 940 GLE
rokaskey
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-01-31, 10:48
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 5
Įstojo: 2020-01-22
Sveiki,

Norėjau pasidalinti savo volvo "projektu"/daily.
Trumpai apie šį džiaugsma: 940 GLE, 1990m galo ir išriedėjes su rečiau sutinkamu B234F variklių. Iš idomesnių komplektacijos dalykų tai buvo mechaninis metalinis stoglangis, m46 dėžė ir G80 blokiruotė

Automobilį turiu jau 3 metus, pirkau su taksi registracija, neužsivedanti, su neveikiančiom šlanginėm dujom. Taip, skamba kaip variantas su kuriuo neverta prasidėti, bet apžiūrėjus pakerėjo auksinė spalva ir retesnis motoras, dėl ko antra kartą atvažiavus apžiūrėti ir patikrinus bent minimalia būklę variklio supildžiau sutartį ir išsivežiau šį grožį.

Neužsivedimo priežastys paprastos: mirusi kuro pompa, prastai pritvirtinta purkštukų žemė (šią priežastį atradau tik po gerų metų) ir peršokes diržas per vieną dantuką. Diržo peršokimas kėlė lengvą nerimą, bet kadangį prieš pirkimą pavyko pasitikrinti kompresiją, žinojau kad vožtuvų tiesumas nebuvo paveiktas. Pagaliau sėkmingai užvedus volvanę, sėdau pravažiuoti. Džiaugsmo kupinas prasukau aplink garažus ratuką ir tam kartui darbus užbaigiau. Kita kartą prisėdus pariedėti, emocijos buvo nurimusios, tai buvo galima pajausti kaip bendrai važiuoja.

O važiavo tikrai prastai. Pasekmės tikriausiai dažnai šiuose modeliuose sutinkamos ankstesnių sąvininkų žiaurios nepriežiūros. Pradėjau planuotis, ką reikės taisyti. Per smarkiai neišsiplėčiant, žemiau sąrašas atlikų darbų per paskutinius 3 metus nuo isigyjimo. Ar tai apsimokėjo? Finansiškai tai buvo absoliutus minusas. Bet įgytos žinios ir išgyventos emocijos pilnai tai atperka. Visgi tokia turėtų būti esmė darant projektus.


  • Perrinkta pilnai pakaba (neskaitant kelių gumų gale), visos šakės ir tiltai perdažyti
  • Perrinkti ir perdažyti visi stabdžių supportai, pakeistas pagr. stabdžių cilindras
  • Pakeista greičių dėžė kai senoji nusprendė paleisti vidurius bandant atbuline pavara pariedėti. Tuo pačiu pakeista sankaba ir restaruotas smagratis (dėžė vis dar m46)
  • Pakeistos visos variklio tarpinės (išskyrus galvos)
  • Perrinkta variklio diržinė pavara, pakeistas tepalo pompos varžtas tvirtinantis skriemulį (silpna vieta dėl ko susilanksto vožtuvai jei lūžta varžtas)
  • Stoglangis pakeistas į stiklinį elektrinį iš 960
  • Perklijuotos lubos, pakeisti priekiniai krėslai
  • Sudėta tiesioginė duju įranga
  • Išpjautas ir pervirintas bagažinės "papas" atsarginam ratui (kad tilptų didesnis dujų balionas Grin)
  • Išpjauti galinių arkų kanteliai dėl ratų tilpimo
  • Pakeistas skydelis (ankstesnis savininkas buvo pakeites į netinkamų metų dėl ko dalis parodymų buvo neteisingi)
  • Pervirintas pusėtinai išmetimas iš keleto dalių (ateityje lauks pilnas naujas 76mm išmetimas)
  • Sudėtas EMU Classic ECU (apie šita greitai)

Ir daug kitų smulkmenų kurių neprisiminsiu

Iš kosmetinės pusės sąrašas biški trumpesnis:
  • Perdažyta pusė kėbulo
  • Grotos pakeistos į turbo
  • Priekyje uždėtas add-on paketo lip'as
  • Adapterių pagalba užmauti BMW ratai (style 32 ir style 5 kad paįvairinti tarp sezonų)
  • Laukia šiltų orų slenksčiai nuo 960
  • Užvirintas bakelis su gražesniu antgaliu (rastas persikelus į didesnį garažą, spėju nuo s13 nisano)
  • Pripjautos spyruoklės (tikslas buvo labiau pakietinti pakabą nei pažeminti. Norisi normalesnės pakabos)
  • Įdėti "pillar pods"


O dabar prieikime prie modų. o tiksliau modo. Reali modifikacija yra tik viena, tačiau jį aprėpia savyje papildomų modifikacijų ir frankenšteininimų. Tai buvo programuojamo kompo pritaikymas.
Kodėl? O todėl kad niekaip nepavyko susibendrauti su originalią elektronika ir privesti ją iki tokios būklės kur tenkintu jos operacija. Buvo pakeisti praktiškai visi sensoriai ir variklis vis dar atrodė tingus ir užgoštas. Taip pat kaip elektronikui tiesiog buvo nepriimtina tokia archaiška mono ipurškimo sistema Grin
Noras buvo padaryti pilnai sekvencinį tiek kuro tiek degimo valdymą, bei kiek įmanoma tvarkingesnį valdymą, ar bent perjungimą į dujas. Pora savaičių paieškojus informacijos ir pasikonsultavus su žmonėmis, kas užsiema panašiomis nesamonėmis nuspręsta daryti, kad EMU valdytų abu kurus. Pradėjau tik nuo benzo valdymo ir pasiekus mane tenkinanti pirminį rezultatą pąsijungiau ir dujų valdymą.


Čia trumpas sąrašas kokie niuansai buvo perdarant variklio valdymą redblockui. Bendru dalykų kaip wideband ar pravodkės gamybos tipsų neminėsiu, bet jei kam idomu, galėsiu pasidalinti ir šia info.
  • Paskirstymo veleno senorius. Jei norimas sekvencinis kuro ir degimo valdymas šis sensorius būtinas. Jei prieš tai buvo galvoj montuojamas paskirstytojas, galima naudoti MX5 veleno sensorių (Buna panašūs ir kituose mazdos modeliuose. Dar galima rasti senuose Lancer Evo modeliuose). Šlicai sutampa, reikia tik pasigaminti adapterį ir priklausomai nuo kompo, ir kokius signalo kodavimus supranta gali reikėti persidaryti vidinį diskelį. Šiam perdarymui reikia kad būtų optinis sensorius o ne holo efekto. (pagal metus ir korpusą galima rasti skirtumus).
  • Linijinis TPS. Puikiai tinka nuo 850 su mažu adapteriuku
  • Mano atveju reikėjo ir pakeisti originalų alkūninio padeties daviklį, nes nors ir naujas, esamas indukcinis kėlė per daug triukšmo, dėl ko kompiuteriui nepavykdavo tiksliai nustatyti alkūninio padėties. Idėtas universalus holo efekto daviklis. Reikėjo irgi perdaryti tvirtinimą. Manau ilgiau pasiknisus per katalogus, butu galima rasti panašesnio dydžio sensorių kaip originalus.
  • Rekomenduoju temperatūrinius daviklius susidėti tokius kurie apibrėžti programuojamo kompo bibliotekose arba kurių temperatūrinės kreivės lengvai randamos.
  • Degimo ritės. 8v negaliu pasakyti kas efektyvu, bet su DOHC galva puikiai tinka raudonos VAG babinos. Jos šiek tiek išlenda iš vožtuvųdangtelio, bet senasis plastikinis žvakių dangtis padeda jas prilaikyti.
  • Purkštukai. Dauguma redblock purkštukų yra žemavaržiai todėl bus reikalingas papildomas varžų blokas. Galimai tinka originalus (B234F purkštukai aukštavaržiai, tai neteko išbandyti).


Turbo ar kito oro forsavimo nedėjau, variklis yra paliktas atmosferinis. Dyno rezultatai visa nudžiugino: 110kW ir 205Nm (kreivės deja nerasiu). Variklis visai dar gyvas. Vėliau važinėjantis po miesta labiau išdirbta programa ir kasdieniam važinėjimui mane tenkina.
Tačiau atsirado nenumatytų gedimu. Lūžo tepalo pompos varžtas. Laimei diržas nenušoko ir nesulankste vožtuvų. Persirinkus variklio prieki ir ištraukus varžto likučius iš tepalo pompos, variklis vėl sukosi. Deja be pasekmių. Kai šaltas motoras, pompa lėta sukelia slėgi pirmam užsivedimui. Gal neskamba baisiai, bet didelio pasitikėjimo nesuteikia (Gal daugiau nusimanantys geriau pasakys kiek čia realaus pavojaus yra, ar galima ramiai sedėti). Ateityje kai ateis laikas manau užsimaus ir kokia smulkesnė turba, kad labiau džiugintų spaudimas į sėdyne Grin

Artimiausi planai yra susdėti Automatinę klimato kontrolę (dabar stovi paprasčiausias pečiukas), tuo pačiu išsiardžius viską, bus galima pasidaryti garso izoliaciją priekyje. Taip pat ruošiuosi susidėti normalius coiloverius, kad butu galima maloniau važinėti ir posukiuose bandyt guldyt jau baržą Grin

Foto medžiaga
Foto archyvavimas niekada nebuvo tiksla, todėl vaizdai kiek padriki. Nuotraukos turi komentarus su tikslu, kad bus aiškiau ką bandau rodyti.

Šviežiai nupirkta
i.ibb.co/Wf6Zcg0/received-120332000262997232.jpg
Senos dėžės mirtis
i.ibb.co/VL2ywvq/received-10209359925976394.jpg

Pakabos restauracija
i.ibb.co/cTrmgZ1/received-10209890155471800.jpgi.ibb.co/PWLwWch/received-10209917420753415.jpg

Programuojamo kompo laidynai
1. Originali pravodkė panaikinta
2. Interjero laidų vedžiojimas
3. Testavimas MX5 sensoriaus adapterio prototipo
4. Variklio skyriaus laidų organizavimas
5. Pirminė naujos pravodkės organizacija
i.ibb.co/WpMRDsf/received-10211821317989656.jpgi.ibb.co/m6WQMxF/DSC-0107.jpgi.ibb.co/BND26X9/received-10212349269308109.jpg i.ibb.co/g7GKGBY/DSC-0115.jpgi.ibb.co/myKtNyV/DSC-0086.jpg


i.ibb.co/mcbPD36/received-1603165379774712.jpgi.ibb.co/hgJm0ZM/20190608-192321-HDR.jpg
i.ibb.co/dfDzmnB/20190620-201305.jpg



Riebus aliuminiai ratų adapteriai
i.ibb.co/pRzwYHb/20190612-190547.jpg


2019 vasara (pirmas sezonas su registracija)
i.ibb.co/V3RjSRH/20190915-101844.jpg

2019-2020 žiema (dabartinis vaizdas, moldingai atsirado Grin)
i.ibb.co/C8gWLL5/20191223-100811.jpgi.ibb.co/6NNNRxh/20200118-175152-HDR.jpg
Redagavo rokaskey 2020-01-31, 18:47


-----
VOLVO 940 GLE

-----
 
rimcius
#2 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-01-31, 11:12
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 2130
Įstojo: 2014-02-15
Long Live VOLVOpray
Ir entuziazmo pas tave ne vienas kibiras užslėptas, ir nepatingėjai tokį ilgą postą parašyti - žavu Smile


-----
Polestar eVolvolution V70 D5 (2002) - Interceptor
Volvo V70 2.4D 96kW (2004) - Back-up

-----
Drive to love it. Love to drive it.
 
rokaskey
#3 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-01, 12:34
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 5
Įstojo: 2020-01-22
rimcius @ 2020-01-31, 11:12 rašė:
Long Live VOLVOpray
Ir entuziazmo pas tave ne vienas kibiras užslėptas, ir nepatingėjai tokį ilgą postą parašyti - žavu Smile


Dėkui už pozityvius žodžius!

Kol vyksta detalių rinkimas klimos swapui, negalėjau neprikišti rankų prie kažko, tai nusprendžiau pasikeisti radiatorių ir ventiliatorių Grin
Senasis radiatorius buvo mažytis, ir nors termomovos aušinimo buvo per akis, man jos skleidžiamas garsas labiau priminė sunkvežimį nei sedaną Grin
Naujas radiatorius yra originalo ekvivalentas skirtas modeliams su kondicionieriumi. Taip pat nuo kažkuirų metų jis ėjo į visus modelius.

Variklio skyrius prieš:
i.ibb.co/CsNDZW1/20200221-181139-HDR.jpg

Kadangi originalios relės ventiliatoriaus rėlės neturėjau, ir jos ieškojimas būtų reikalavęs daugiau pastangų, nei rezultatas butu vertas, pasidariau rėlės ekvivalentą naudodamas 2 paprastas rėles. Ventiliatorius turi 2 greičius. Greitesnis rėžimas aktyvuojamas EMU o lėtesnis paliktas klimai, kai ji bus istatyta.

Seno ir naujo radiatorių palyginimas
i.ibb.co/4WP2Qmw/20200228-174347-HDR-1.jpg


Atsinaujines variklio skyrius. Skirtumas mažas, bet man visai malonu pagaliau matyti tarpą tarp variklio ir radiatoriaus Grin
i.ibb.co/ch0x5Kp/20200301-114826-HDR.jpgi.ibb.co/Hd2mKsQ/20200301-114832.jpg


Kitas "mažas" projektėlis, ties kurio dirbu jau kokius pusę metų yra custom borto kompiuteris. Planas yra pasidaryti borto kompiuterį, kuris stovėti vietoj laikrodžio skydelyje ir rodytu realiu laikų įvairius variklio parametrus.
Šiuo metu yra pilnai veikianti komunikacija su EMU. Pakeistas variklio valdymas šį etapą smarkiai supaprastino Grin
TFT ekranas rodo visą informaciją. Duomenų išdėstymas dar work in progress, bet preliminarus pagrindas yra
Originalūs laikrodžio reguliavimo mygtukai naudojami naviguoti tarp skirtingų ekrano išdėstymų.
Reikia dar suprojektuoti ekrano ryškumo reguliavimą, kad neapakčiau naktimis važinėdamas Grin
Čia pavaizduoti keli ekrano vaizdai. Ateityje numatyta jų ir daugiau

i.ibb.co/JB0w7nx/20200301-115230.jpgi.ibb.co/MBZPtfV/20200301-121024.jpgi.ibb.co/R6r2wG9/20200301-121007.jpg
Redagavo rokaskey 2020-03-01, 12:35


-----
VOLVO 940 GLE

-----
 
rimcius
#4 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-01, 18:37
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 2130
Įstojo: 2014-02-15
Panašu, kad iki Marso važiuosime Volvomis Smile
Bus įdomu pamatyti galutinį rezultatą VISKO, kas čia vyksta Grin
Redagavo rimcius 2020-03-01, 18:38


-----
Polestar eVolvolution V70 D5 (2002) - Interceptor
Volvo V70 2.4D 96kW (2004) - Back-up

-----
Drive to love it. Love to drive it.
 
rokaskey
#5 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-01, 22:06
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 5
Įstojo: 2020-01-22
rimcius @ 2020-03-01, 18:37 rašė:
Panašu, kad iki Marso važiuosime Volvomis Smile
Bus įdomu pamatyti galutinį rezultatą VISKO, kas čia vyksta Grin


Iki galutinio rezultato dar toli toli, bet tikiuosi šiais metais pagaliau pasiekti bent kažkokį baigtini tašką Smile


-----
VOLVO 940 GLE

-----
 
portfailas
#6 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-12, 09:22
Miestas: Plungė
Pranešimai: 15
Įstojo: 2014-03-12
Vienas malonumas skaityti tokius projektus, pagarba už kantrybę ir sėkmės tesiant darbus Yes


-----
Volvo S80 2001m 2,4 125kw

-----
 
760Turbo
#7 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-13, 13:16
Vartotojo avataras

Miestas: Šiauliai
Pranešimai: 100
Įstojo: 2015-05-12
o BT nenorejai ecu masterio isimest ir plansetes ? o seip nice Yes


-----
<LH2.4 Tuning>
89' Volvo 760 2.3 B230ft - For fun 268Hp
89' Volvo 740 2.3 B230f+54mm - Daily 330Hp

-----
 
rokaskey
#8 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-16, 08:29
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 5
Įstojo: 2020-01-22
portfailas @ 2020-03-12, 09:22 rašė:
Vienas malonumas skaityti tokius projektus, pagarba už kantrybę ir sėkmės tesiant darbus Yes


Dėkui už palaikančius žodžius!!

760Turbo @ 2020-03-13, 13:16 rašė:
o BT nenorejai ecu masterio isimest ir plansetes ? o seip nice Yes


Turiu BT adapterį, bet yra pastovių bėdų su jo atsijungimu nuo telefono/planšetės. ir šiaip belaidė komunikacija niekada nebus stabiliau už laidą. Šiaip
bt adapteris labai padeda kai reikia diagnuozuoti atsiradusias bėdas ir stebėti programos korekcijas, tai tikrai jo neišmetinėsiu Grin
Planšetės šiaip nenoriu dėti, nes jai nėra tiek vietos ir kaip gražiai ikomponuoti, bent šiuo metu, neturiu idėjų Grin Originalaus skydelio tikrai nekeisiu pilnai į ekraną, o ekraniukas vietoj laikrodžio manau turėtų visai neblogai įtilpti.


-----
VOLVO 940 GLE

-----
 
760Turbo
#9 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-16, 12:46
Vartotojo avataras

Miestas: Šiauliai
Pranešimai: 100
Įstojo: 2015-05-12
as ne apie skydelio pakeitima, stock skydelis tikrai geriau dirbs nei plansete, bet visu parametru ar funkciju junginejimui tai super, bent maniskis Maxxecu su integruot BT dirba puikiai, jokiu bedu, o isidejau vietoj mages Grin
i.postimg.cc/25rrxsgb/89860226-1276115726111418-2759993637071749120-n.jpg
tai paziuret parametrus, paziuret Error kodus,ijungt koki Launcha, ar loginima, ar kazka kita ziureti online vaziuojant yra super, ir nereikia gadint paneles, nori iseimi ir viskas Smile)
Redagavo 760Turbo 2020-03-16, 12:49


-----
<LH2.4 Tuning>
89' Volvo 760 2.3 B230ft - For fun 268Hp
89' Volvo 740 2.3 B230f+54mm - Daily 330Hp

-----
 
rimcius
#10 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-16, 13:48
Vartotojo avataras

Miestas: Vilnius
Pranešimai: 2130
Įstojo: 2014-02-15
Man labiausiai patinka virš planšetės horizontalus "slaideris" šilumai reguliuoti. Tokiam monsteryje galima pagalvoti kaip boooosto indikatorius Grin


-----
Polestar eVolvolution V70 D5 (2002) - Interceptor
Volvo V70 2.4D 96kW (2004) - Back-up

-----
Drive to love it. Love to drive it.
 
rokaskey
#11 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2020-03-16, 14:21
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 5
Įstojo: 2020-01-22
Na šiuo atveju MaxxEcu appsas turi daugiau funkcionalumo, nes EMU gali stebėti tik parametrus. Atgalinės komunikacijos nėra, tai su planšete nevaldysi kokių funkcijų, o loginimo parametrai labai riboti, tai jei noriu logginti, patogiau tiesiog laptopa pasijungti ir pasivažinėti taip Grin
Jei norisi matyti daugiau parametru, dabar pasikabinu telefoną ant laikiklio ir gaunu daugiau info, bet bendrai man nelabai patinka šitas variantas
Redagavo rokaskey 2020-03-16, 14:21


-----
VOLVO 940 GLE

-----
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Ilgai kuriasi Volvo S60, D5, 120 kW Variklis 12 2020-04-04, 12:16
Daug Volvo ratlankių Padangos ir ratlankiai 4 2020-03-24, 11:36
dingo trauka volvo v70 2000 Klaidų kodai ir pranešimai 2 2020-03-08, 20:22
Edvakas Volvo S60 Klubo narių ir forumiečių automobiliai 52 2020-03-07, 20:02
Volvo 760 Turbo Klubo narių ir forumiečių automobiliai 128 2020-03-06, 17:28
2020 © Visos teisės saugomos.