ISTORINIAI VOLVO MODELIAI ÖV4 IR PV4

Parašė Čiopa · 2011 sausio 03 18:29:08 · 0 komentarai · 2986 Peržiūros · Spausdinti

   Pirmasis Volvo ÖV4 pro gamyklos vartus Hisingeno saloje, Geteborge išriedėjo 1925 metų balandžio 14 dieną. Ši diena taip pat laikoma šio švedų automobilių gamintojo gimtadieniu, tačiau Volvo ÖV4 istorija prasideda šiek tiek anksčiau. 1925 metais vieno iš dviejų Volvo įkūrėjų Assaro Gabrielsono asmeninėmis lėšomis buvo sukurti ir pagaminti dešimt ÖV4 prototipų – Jacob‘ų, taip pavadintų populiaraus Švedijoje šv. Jokūbo garbei. Pirmojo Volvo modelio pavadinimas ÖV4 reiškia  „Öppen Vagn 4 cylindrar", t.y. atviras automobilis su keturių cilindrų varikliu. Volvo ÖV4 debiutas neapsiėjo be linksmo nutikimo – tą akimirką, kai pirmasis volvo turėjo savarankiškai nuriedėti nuo konvejerio, pasirodė, jog pirma pavara automobilis rieda atgal... Paaiškėjo, jog dėl atvirkščiai sumontuoto pagrindinės pavaros reduktoriaus,  automobilis turi tris pavaras varančias atgal ir tik vieną pavarą varančią pirmyn. Klaida neilgai trukus buvo ištaisyta ir pirmasis volvo paliko gamyklą. Šis įvykis buvo palaikytas gerą lemiančiu ženklu – nuo šiol Volvo judės tik į priekį!

   Assaras Gabrielsonas ir Gustavas Larssonas, kurdami pirmąjį švedišką lengvąjį automobilį, siekė pagaminti kokybišką, patikimą ir saugią transporto priemonę, nes XX-ojo amžiaus pradžioje importuoti amerikietiški automobiliai buvo netinkami tuometiniams Švedijos keliams. Volvo buvo pirmieji, kurie siųsdavo kiekvieną pagamintą automobilį į bandymų poligoną, tačiau pirmasis Jacob‘o patikimumo išbandymas įvyko žymiai anksčiau nei planavo jo „tėvai“. 1926 metais vienas iš dešimties Jacob‘ų pakliuvo į susidūrimą su amerikietišku automobiliu, kaip dabar jau galima numanyti, amerikietiškas modelis iškeliavo į metalo laužą, o Jacob‘as patyrė tik lengvus pažeidimus ir tęsė kelionę toliau.

   Volvo ÖV4 faetono kėbulas, buvo pagamintas iš medinio rėmo apsiūto skarda, turėjo keturias duris bei nuleidžiamą odinį stogą. Kėbulas buvo dažomas tamsiai mėlyna spalva, jo fone išryškėdavo juodai dažyti sparnai. Kuriant šį automobilį pasinaudota amerikiečių patirtimi – tiek priekinės, tiek galinės ašių pakabai panaudotos juostinės lingės. Ant ašių buvo užmauti taip vadinami „pabūklų ratai“, kurie turėjo medines stebules ir nuimamus ratlankius.  ÖV4 turėjo mechaninius stabdžius sumontuotus tik galinėje ašyje, paskutiniuose modeliuose tie patys mechaniniai stabdžiai buvo montuojami jau abiejose ašyse. Keturių cilindrų benzininis variklis išvystydavo 28 AG prie 2000 apsisukimų per minutę, su šiuo varikliu  ÖV4 pasiekdavo maksimalų 90 km/h greitį. Penkių sėdimų vietų salonui įrengti panaudota natūrali oda, prietaisų skydelis medinis. Skirtingai nei daugelyje to meto automobilių, Volvo vairuotojo sėdynė buvo montuojama ant spyruoklių, salone įrengta ir keletas prabangos elementų – vazelė gėlėms, peleninė.

   Volvo kūrėjai nuo pat šios markės istorijos pradžios vienu iš svarbiausių reikalavimų laikė kokybę, todėl daugelis komplektuojančių detalių buvo įvežama iš užsienio, o tai atsiliepė Volvo ÖV4 kainai, kuri tuo metu buvo aukštesnė, nei kitų markių automobilių – 4800 kronų, dėl šios priežasties pirmaisiais metais buvo parduoti tik 297 modeliai vietoje planuoto tūkstančio. Dar viena kliūtis sėkmingam ÖV4 pardavimui buvo jo atviras kėbulas, kuris netiko Švedijos klimatui, todėl 1928 metų gale pradėtas gaminti pirmasis volvo su uždaru kėbulu – PV4 „Person Vagn“.

 

   Volvo ÖV4, PV4 techniniai duomenys:

  Variklis

  cilindrų skaičius - 4

  darbinis tūris - 1940 cm3

  galia - 28 AG / 2000 min-1

  sukimo momentas – 100 Nm

  vožtuvų skaičius - 8

  Transmisija

  pavarų skaičius 3 + 1

  pavarų dėžės valdymas - rankinis

  varantys ratai - galiniai

  Greitis

  rekomenduojamas – 60 km/h

  maksimalus – 90 km/h

  Svoris

  1170 kg

 


KOMENTARAI
Komentarų dar neparašyta.
RAŠYTI KOMENTARĄ
Turite prisijungti, norėdami parašyti komentarą.
ĮVERTINK!

Reitingas: 6/10 (20 balsai )

2019 © Visos teisės saugomos.