PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

APIE VOLVO AWD SISTEMAS (NEBAIGTA)

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
Apie Volvo AWD sistemas (nebaigta)
ArturasJo
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-01-09, 17:52
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Kaunas
Pranešimai: 3804
Įstojo: 2010-01-05
Volvo visų ratų pavara AWD (All Wheel Drive):

Volvo AWD iki 2002 gamybos metų: viskozinė mova http://autoviking...96311

Volvo AWD nuo 2003 gamybos metų: Haldex mova

Volvo AWD su viskozine mova tikrinimas: http://autoviking...96320
Volvo AWD su Haldex mova tikrinimas:
Redagavo ArturasJo 2011-01-09, 22:11


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
ArturasJo
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-01-09, 21:28
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Kaunas
Pranešimai: 3804
Įstojo: 2010-01-05
Volvo AWD iki 2002 gamybos metų: viskozinė mova

Viskozinės movos veikimas pagrįstas didelės klampos skysčio (silikono) perduodamu sukimo momentu. Volvo AWD viskozinę movą sudaro uždaras korpusas, pripildytas silikono, ir du velenai su pakaitomis prie jų pritvirtintais diskais.
img836.imageshack.us/img836/5708/28883302.jpg
Kuo greičiau sukasi pirminis velenas, tuo klampesnis tampa silikoninis tepalas, taip perduodamas sukimo momentą išeinančiam velenui. Kadangi skystis gali „sugerti“ nedidelį velenų greičių skirtumą, viskozinė mova užtikrina labai švelnų galios perdavimą, taip suteikiant didesnį važiavimo malonumą ir komfortą, lyginant su mechaninėmis sistemomis.

Kaip veikia Volvo AWD sistema:

Raudona spalva rodo, kuriems ratams yra perduodama didžioji dalis sukimo momento.
Normaliomis važiavimo sąlygomis didžioji galios dalis perduodama priekiniams ratams
img269.imageshack.us/img269/1127/awd1.jpg

Jei priekiniai ratai pradeda buksuoti, galia perduodama galiniams ratams
img831.imageshack.us/img831/853/awd2.jpg

Jei vienos pusės ratai pradeda buksuoti, viskozinė mova kartu su priekinių ratų TRACS sistema perduoda daugiau galios ratui, turinčiam geriausią sukibimą
img253.imageshack.us/img253/2781/awd3.jpg

Kai nuspaudžiamas stabdžio pedalas, laisvo riedėjimo įrenginys atjungia galinių ratų pavarą, kad būtų užtikrintas stabdymo stabilumas.
img689.imageshack.us/img689/9159/81311510.jpg
AWD poveikis traukai yra analogiškas, kaip ABS poveikis stabdymui. Jis pagerina automobilio valdymą ir nuspėjamumą. Apibendrinant, Volvo AWD, nepastebimas normaliomis sąlygomis, užtikrina galios perdavimą visiems keturiems ratams ir palaiko optimalią trauką visose važiavimo sąlygose.
Volvo AWD sistema veikia be vairuotojo įsikišimo ir sukonstruota taip, kad tolygiai perskirstytų galią ratams, turintiems geriausią sukibimą su kelio danga.
Volvo AWD sistemoje viskozinė mova yra sumontuota ant kardaninio veleno prie galinio reduktoriaus. Mova neperduoda jokio sukimo momento galiniams ratams tol, kol situacija to nepareikalauja. Mova yra sudaryta iš eilės metalinių diskų, patalpintų silikoniniame tepale. Kai priekiniai ratai pradeda suktis greičiau už galinius, trintis movoje padidėja, ir silikoninis tepalas tampa klampesnis.
Šito pasekoje silikoninis tepalas pradeda sukti diskus sujungtus su galinių ratų pavara. Tokiu būdu galia perduodama galiniams ratams. Netgi, jei priekiniai ratai praranda sukibimą su kelio danga, galia perduodama galiniams ratams, taip išlaikant tolygų judėjimą. Sistema gali paskirstyti galią nuo 95% priekiniui/5% galinui iki 50% priekui/50% galui. Volvo AWD sistema veikia ir važiuojant atgal.
Volvo AWD sistemos viskozinė mova turi laisvo riedėjimo mechanizmą, kuris atjungia galinių ratų pavarą stabdymo metu. Tai leidžia ABS sistemai veikti visiems 4 ratams autonomiškai.

Šaltinis http://www.oociti...1.htm

AWD su viskozine mova tikrinimas http://autoviking...96320

laukite tęsinio Grin


Griežtai draudžiama čia paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse be autovikingai.lt administracijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.autovikingai.lt kaip šaltinį.

Redagavo Čiopa 2011-10-17, 14:34


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
ArturasJo
#2 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2011-01-09, 22:03
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Kaunas
Pranešimai: 3804
Įstojo: 2010-01-05
AWD su viskozine mova tikrinimas
850 1997/S70/V70/V70 XC 1998-2000/V70 XC 2001

A


Pakelkite automobilį keltuvu, kad ratai nesiektų žemės. Įjunkite pavarą ir pradėkite “važiuoti”. Rankiniu stabdžiu lengvai pristabdykite galinius ratus. Visi ratai turi suktis vienodu greičiu.

Šaltinis VIDA 2010D

B

AWD ratai ir padangos, informacija ir veikimo tikrinimas


PASTABA! Siekiant išvengti gedimų AWD sistemoje (paskirstymo pavaroje, viskozinėje movoje, laisvo riedėjimo mechanizme), svarbu laikytis instrukcijų žemiau.

1
Visada važinėkite su identiško modelio, dydžio, protektoriaus rašto ir t.t. padangomis. Niekada nevažinėkite su skirtingomis padangomis, išskyrus, kai naudojamas atsarginis ratas. Padangose turi būti palaikomas teisingas slėgis.
Padangų dydis ir slėgis jose nurodytas ant lipduko, esančio kuro užpylimo dangtelio vidinėje pusėje
DĖMESIO! Aukščiau nurodytų rekomendacijų nesilaikymas gali privesti prie skirting ratų skersmens ant priekinės ir galinės ašių. Tai sukels pagreitintą padangų dilimą ir gali pažeisti transmisiją bei AWD sistemą.

2
Padangų keitimas
Jei reikia keisti bent vieną padangą, Volvo griežtai rekomenduoja keisti visas keturias padangas vienu metu, identiškomis, kap paaiškinta aukščiau.
Jei keičiama tik viena arba dvi padangos, jos turi būti identiškos su likusiomis padangomis ir turi būti montuojamos tik ant PRIEKINĖS AŠIES!
Priešingu atveju gali būti pažeista transmisija ir AWD sistema.

3
Atsarginio (avarinio) rato naudojimas
Avarinis atsarginis ratas skirtas naudoti tik avariniu atveju įveikti trumpą atsumą mažu greičiu. Važiuodami su avariniu ratu neviršykite 80km/h greičio ir 80 km atstumo, arba gali būti pažeista transmisija ir AWD sistema.

4
Sniego grandinių naudojimas AWD
Ant AWD automobilių sniego grandinės gali būti montuojamos TIK ant priekinių ratų. Tik grandinės skirtos AWD automobiliams gali būti naudojamos.

5
Viskozinės movos veikimas
Viskozinė mova perduoda sukimo momenta galiniams ratams, kai to reikia. Normaliomis važiavimo sąlygomis sausu asfaltu tik maža dalis galios yra perduodama galiniams ratams viskozinės movos pagalba., Tačiau ir mažiausias skirtumas tarp priekinių ir galinių ratų greičio iššaukia didesnį galios perdavimą galiniams ratams, kad būtų užtikrinta trauka. Viskozinę movą sudaro eilė diskų, pakaitomis sujungtų su pirminiu ir išeinančiu velenais. Diskai yra patalpinti korpuse užpildytame silikoniniu tepalu. Dėl silikoninio tepalo klampumo ir diskų sukimosi greičio skirtumo tepalas perduoda sukimo momenta galiniams ratams. Viskozinė mova automatiškai “užsirakina” siekiant apsisaugoti nuo perkaitimo padidinto slydimo atveju.

Viskozinė mova
img836.imageshack.us/img836/5708/28883302.jpg

6
Viskozinės movos tikrinimas

Šsitikinkite, kad viskozinė mova yra kambario temperatūros.
– Pakelkite vieną iš priekinių ratų, kad jis laisvai suktųsi. Kiti ratai turi būti ant žemės.
– Įjunkite neutralią pavarą.
– Uždėkite dinamometrinį raktą, kaip parodyta iliustracijoje. Sukdami ratą nuskaitykite dinamometrinio rakto parodymą.
Pastaba! labia svarbu, kad dinamometrinis raktas būtų uždėtas taip, kad būtų nukreiptas į rato centrą, jog gautumėte teisingus parodymus.
– Tolygiai sukite dinamometrinį raktą pusę apsisukimo (180 laisnių) per 25 sekundes.
– Sukimo momentas turi būti DIDESNIS nei 50 Nm sukimo metu.
Šis testas leidžia manyti, kad viskozinė mova veikia. Jei sukimo momentas yra mažesnis nei 50 Nm, viskozinė mova neatitinka specifikacijos arba neveikia.
img232.imageshack.us/img232/3417/testish.jpg

7
Laisvo riedėjimo mechanizmo (Freewheel) veikimas

Laisvo riedėjimo mechanizmas yra sujungtas su viskozine mova. Jis randasi už viskozinės movos ir atlieka dvi funkcijas:
– Atjungia galinių ratų pavarrą stabdymo metu.
– Įjungia visų keturių ratų pavarą važiuojant atbuline eiga.
Laisvo riedėjimo mechanizmas turi įeinantį ir išeinantį velenus. Šie velenai gali susijungti per laisvo riedėjimo mechanizmą ir per išcentrinių ritinėlių “užrakto” mechanizmą Išcentrinio “užrakto” mechanizmas yra laisvo riedėjimo mechanizmo viduje. Šis mechanizmas leidžia važiuoti atbuline eiga visais keturiais varomais ratais iki ~50 km/h.
Laisvo riedėjimo mechanizmas

– Kai važiuojama pirmyn, galia perduodama iš pirminio veleno išeinančiajam (galinei ašiai) per laisvo riedėjimo mechanizmą.
– Stabdymo metu galiniai ratai gali suktis greičiau už priekinius. Šiuo atveju laisvo riedėjimo mechanizmas “sukamas” atvirkštine tvarka – iš išeinančio veleno pusės. Galia tokia tvarka neperduodama, nes laisvo riedėjimo mechanizmas “atsilaisvina”. Galiniai ratai niekada “nevarys” priekinių.
– Važiuojant atbuline eiga, laisvo riedėjimo mechanizmo pirminis velenas sukamas į priešingą pusę. Laisvo riedėjimo mechanizmas yra “atsipalaidavęs” ir negali perduoti sukimo momento. Šiuo atveju sukimo momentas gali būti perduodamas per išcentrinio “užrakto” mechanizmą
Išcentrinis “užraktas” (Centrifugal lock-up mechanism)
Išcentrinį “užraktą” sudaro:
– ritinėlių formos išcentriniai svareliai.
– Spyruokle įtempta apkaba su rutuliukų laikikliu. Rutuliukų laikiklis turi griovelius ir šešis mažus rutulinius guolius.
– Vidines išdrožas pirminiame velene.
Esant mažam greičiui, maži rutulianiai guoliai yra išstumti iš griovelių ir susijungia su išdrožomis pirminiame velene. Galia dabar yra perduodama ler šešis rutulinius guoliukus. Didėjant greičiui, išcentriniai svareliai yra išstumiami išorėn. Pasiekus ~50 km/h išcentriniai svareliai išplečia spyruoklės suveržtą apkabą ir rutuliukų laikiklį. Rutuliniai guoliai išlaisvinami iš pirminio veleno ir galia nebeperduodama per “užraktą”.
Išcentrinis “užraktas”
img689.imageshack.us/img689/9159/81311510.jpg
8
Laisvo riedėjimo mechanizmo tikrinimas:

Pakelti automobile keltuvu, kad ratai nesiektų žemės.
Dėmesio! Pridenkite ratu, kad besisukant išlekiantys akmenukai nesužeistų arba išrinkite akmenukus iš protektoriaus. Įsitikinkite, kad pries ir už automobilio nieko nėra.
Užveskite automobilį, įjunkite atbulinę pavarą ir didinkite greitį tolygiai iki 50 km/h. Viršijus 50 km/h atsijungia galinių ratų pavara ir ratai pradeda suktis lėčiau už priekinius.
Nuspauskite sankabos pedalą (mechaninė transmisija) arba atleiskite akceleratoriaus pedalą (automatinei transmisijai). Leiskite, kad ratų greitis kristų palaipsniui. Yra normalu, jei galiniai ratai “įsijungia” su “triukšmu”.

Šaltinis Volvo Cars Service Bulletin 4-46-0005


Griežtai draudžiama čia paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse be autovikingai.lt administracijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.autovikingai.lt kaip šaltinį.


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Volvo S60 II Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 2 2024-04-13, 13:36
Volvo 760 Turbo Klubo narių ir forumiečių automobiliai 140 2023-09-23, 22:27
Ieškomas pirkti Volvo S60II Padedam išsirinkti... 2 2023-09-08, 17:55
Volvo XC90 Summum 2013m sistemingai dingsta trauka Variklis 7 2023-08-03, 11:07
Atsirakinėja volvo v50 bagažinės dangtis Elektra 1 2023-05-15, 12:12
2024 © Visos teisės saugomos.