VIEW THREAD -

NAUJOJI „VOLVO TRUCKS“ SISTEMA „I-SEE“

Who is here? 1 guest(s)
 Print thread
Naujoji „Volvo Trucks“ sistema „I-See“
Apeiron
#1 Print posts
Posted 2012-06-27, 17:39
Member avatar

Klubo narys
City: Vilnius
Posts: 7120
Signed in: 2007-05-20
Naujoji „Volvo Trucks“ sistema „I-See“ sumažina transporto įmonių išlaidas degalams

„Volvo Trucks“ sukūrė degalus taupančią sistemą „I–See“. Jos veikimas pagrįstas transporto priemonės sukuriamos kinetinės energijos įkalnėse ir nuokalnėse panaudojimu. Įdiegus šią sistemą sunkvežimių pramonėje, transporto įmonės degalų sąnaudas gali sumažinti iki 5 proc.

Kinetinė energija yra mechaninis darbas, atliekamas norint visiškai sustabdyti judantį objektą. Kai transporto priemonė yra stabdoma, kinetinė energija virsta šiluma, kuri išsiskiria į aplinką. Daugelis pasaulio automobilių gamintojų ieško įvairių būdų, kurie leistų geriau panaudoti šią energijos rūšį, kad ji nevirstų pertekline šiluma.

„Jei būtų įmanoma efektyviai panaudoti didesnę sukuriamos kinetinės energijos dalį, tai galėtų padėti sumažinti degalų sąnaudas. Dėl to sumažėtų aplinkos tarša, o sunkvežimiai taptų ekonomiškesni – šiandien tai yra ypač svarbu, nes išlaidos degalams daugeliui transporto įmonių tampa vis sunkesne našta“, – pasakoja „Volvo Trucks“ produktų vystytojas Anders Eriksson.

Būtent šį tikslą „Volvo Trucks“ pasiekė sukūrusi savo naująjį „I-See“ sprendimą. Sistema sunkvežimio sukurtą kinetinę energiją panaudoja jo važiavimui kylant į kalną. Nuokalnėse ta pati energija panaudojama transporto priemonės greičiui didinti.

Kinetinės energijos panaudojimas leidžia sutaupyti 5 proc. degalų

„I-See“ sistema yra sujungta su transmisijos giroskopu ir skaitmeniniu būdu surenka informaciją apie kelio reljefą. Sistemos patikimumą didina tai, jog ji nėra priklausoma nuo žemėlapiuose pateikiamų duomenų, o visada remiasi pačia naujausia kelių reljefo informacija. „I-See“ atmintyje saugoma maždaug 4.000 kalvotų vietovių arba apie 5.000 km kelio duomenų.

„Sistema „I-See“, sujungta su sunkvežimio nuolatinio važiavimo greičio palaikymo sistema, įkalnėse ir nuokalnėse perima pavarų perjungimo, droselinės sklendės ir stabdžių valdymą bei užtikrina, kad visi šie įrenginiai užtikrintų efektyvų degalų panaudojimą. „I-See“ pasirūpina, kad sunkvežimio variklis kuo daugiau laiko veiktų laisvąja eiga, todėl kai kuriuose kelio ruožuose jis visiškai nenaudoja degalų“, – paaiškina „Volvo Trucks“ gaminių vadovas Hayder Wokil.

„Tokiu būdu degalų sąnaudas galima sumažinti iki 5 proc. Šis skaičius pagrįstas laboratoriniais bandymais ir bendrojo naudojimo keliuose atliktų bandymų rezultatais. „I-See“ veikia tik įjungus nuolatinio važiavimo greičio palaikymo sistemą ir mes žinome, kad vidutiniškai vairuotojai šią sistemą naudoja maždaug pusę darbo laiko. Jei įprastomis sąlygomis eksploatuojamas sunkvežimis per metus nuvažiuoja 140.000 km, kasmet būtų sutaupoma maždaug 1.000 litrų degalų. Tai turės didžiulį poveikį krovinių gabenimo įmonės pelningumui“, – sako H. Wokil.

Didžiausias poveikis – kalvotose vietovėse

Tam, kad kinetinė energija būtų kuo efektyviau išnaudota, „I-See“ sistema atlieka šešias skirtingas operacijas. Pavyzdžiui, „I-See“ padidina sunkvežimio greitį prieš įkalnes, leidžia jam kuo ilgiau važiuoti aukščiausia pavara ir nuokalnėse įjungia laisvosios eigos režimą, panaudojant transporto priemonės svorį kaip varomąją jėgą.

„I-See“ geriausiai veikia ten, kur kelio reljefas yra kalvotas. Vidutinio ilgio ir statumo nuokalnėse „I-See“ užtikrina, kad ilgus kelio ruožus sunkvežimis įveiktų laisvąja eiga, nenaudodamas variklio“, – sako Anders Eriksson, „I-See“ sistemos projektavimo atsakingasis asmuo.

„Ši sistema ypatinga tuo, kad sugeba išnaudoti laisvąja eiga veikiančio sunkvežimio privalumus, – priduria jis. – Laisvąja eiga riedantis sunkvežimis beveik nenaudoja degalų. Visgi, norint tinkamai išnaudoti laisvosios eigos režimo privalumus, būtina įvertinti daugelį aplinkybių, pavyzdžiui, ar kitame kelio ruože sunkvežimio greitis mažės ar didės. Net ir keleto procentų kelio nuolydis gali turėti lemiamos reikšmės degalų sąnaudoms“, – atskleidžia A. Eriksson.

Kiti svarbūs veiksniai yra oro pasipriešinimas ir sunkvežimio svoris. Taigi, sistema privalo stebėti ir apdoroti labai daug informacijos. Daugeliui „I-See“ išbandžiusių vairuotojų šios sistemos važiavimo valdymo stilius pasirodys pažįstamas.

„I-See“ mėgdžioja gerų vairuotojų vairavimo stilių, kurie stengiasi išnaudoti sunkvežimio kinetinę energiją, laiku padidina greitį ir pavaras perjungia tik tada, kai to tikrai reikia, – sako H. Wokil. – Tačiau, priešingai nei vairuotojas, „I-See“ niekada nepavargsta – ji yra tarsi autopilotas.“

Todėl vairuotojas gali daugiau dėmesio skirti keliui ir kitiems vairavimo aspektams. Be to, vairuotojas ne taip pavargsta ir patiria mažiau įtampos. „Budrus vairuotojas geriau atlieka savo darbą. Tuo mes neabejojame“, – sako H. Wokil.

A. Eriksson taip pat pastebi, kad ši sistema taupo ne vien degalus. „Pavyzdžiui, įdiegus „I-See“ ne taip greitai susidėvi stabdžiai ir padangos – o tai dar labiau padeda saugoti aplinką“, – sako jis.

„I-See“ bus siūloma nuo 2013 m.

i1091.photobucket.com/albums/i398/AutoVikingai/foto.jpg

Filmas apie „I-See“


SVARBIAUSI DUOMENYS
„I-See“ sistemoje įdiegtos funkcijos apima šešis važiavimo kalvotomis vietovėmis etapus:

• Prieš įkalnę sistema padidina sunkvežimio greitį.
• Jei kalvos viršus netoli, sistema, jei įmanoma, nekeičia pavaros, nes dėl kiekvieno pavaros perjungimo prarandamas greitis.
• Prieš nuokalnę greitis nėra didinamas, leidžiant sunkvežimiui išnaudoti inerciją.
• Prieš nuokalnę sistema įjungia laisvosios eigos režimą.
• Sistema pradeda stabdyti dar prieš nuokalnės pabaigą, tačiau atleidžia stabdžius nuokalnės pabaigoje, kad sunkvežimis spėtų įsibėgėti prieš kitą įkalnę.

Šaltinis: www.volvotrucks.lt
Edited Čiopa 2012-06-27, 18:21


-----
Volvo S80 2.4

-----
 
Dagys
#2 Print posts
Posted 2012-06-28, 12:45
City: Panevėžys
Posts: 1279
Signed in: 2009-09-16
OK sistema, o tai kaip su reikalavimais kalnuose važiuoti su įjungta pavara? "Prieš nuokalnę sistema įjungia laisvosios eigos režimą."


-----
Volvo 245 B21A 2.0 '76 Išardyta. Atliekama operacija.
Volvo 245 RASTAS Donoras 1991, 2,4D. Donoro detalės aktyviai naudojamos.
Volvo 850 TDI '96 Vartojama
Volvo 740 Turbo B230FT '89 Laukia eilės

-----
Panevėžys
Kiekvienam savo savu laiku savo vietoje
 
Nitro
#3 Print posts
Posted 2012-06-28, 13:16
City: Vilnius
Posts: 1418
Signed in: 2008-10-27
Kuo statesnis kalnas, tuo trumpiau vaziuoja laisva pavara. Manau taip


-----
WRX

-----
 
Dagys
#4 Print posts
Posted 2012-06-28, 18:11
City: Panevėžys
Posts: 1279
Signed in: 2009-09-16
Nitro @ 2012-06-28, 13:16 rašė:
Kuo statesnis kalnas, tuo trumpiau vaziuoja laisva pavara. Manau taip

Jei kalnas 90 laipsnių? Kiek laiko važiuoji taip?ROFL


-----
Volvo 245 B21A 2.0 '76 Išardyta. Atliekama operacija.
Volvo 245 RASTAS Donoras 1991, 2,4D. Donoro detalės aktyviai naudojamos.
Volvo 850 TDI '96 Vartojama
Volvo 740 Turbo B230FT '89 Laukia eilės

-----
Panevėžys
Kiekvienam savo savu laiku savo vietoje
 
Efka
#5 Print posts
Posted 2012-06-28, 20:46
Member avatar

City: Kaunas
Posts: 2289
Signed in: 2007-10-16
Sistema „I-See“, sujungta su sunkvežimio nuolatinio važiavimo greičio palaikymo sistema....
ta sistema kaip suprantu veikia dirbant tik kaip cia pasakius kruizcontrolui... kai tu nei gazo nei stabdzio nespaudineji. Ir sumontuota gal kokia pusiau automatine greiciu deze Smile


-----
Volvo V70 2,5D 2000.
Volvo 850 2.0 20V 1993. parduota.

-----
 
Efka
#6 Print posts
Posted 2012-06-28, 20:48
Member avatar

City: Kaunas
Posts: 2289
Signed in: 2007-10-16
Dagys @ 2012-06-28, 18:11 rašė:
Nitro @ 2012-06-28, 13:16 rašė:
Kuo statesnis kalnas, tuo trumpiau vaziuoja laisva pavara. Manau taip

Jei kalnas 90 laipsnių? Kiek laiko važiuoji taip?ROFL
tiek vaziuos laisva pavara kol pasieks nustatyta greiti, toliau imes pavara kad varikliu stabdytu ir palaikytu nustatyta greiti.


-----
Volvo V70 2,5D 2000.
Volvo 850 2.0 20V 1993. parduota.

-----
 
ArturasJo
#7 Print posts
Posted 2012-06-30, 21:00
Member avatar

Klubo narys
City: Kaunas
Posts: 3804
Signed in: 2010-01-05


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
rokonautas
#8 Print posts
Posted 2012-07-02, 19:01
City: Kaunas
Posts: 178
Signed in: 2011-03-29
kazkas panasaus dabar sumontuota mercedesuose vaziujant i nuokalne automatiskai isimeta laisva pavara, greiciui padidejus daugiau nei nustatya automatiskai isijungia pavara ir motorinis stabdis, greicio didejimo intervala galima reguliuot nuo 1 iki 6km


-----
Volvo V70 2.5D

-----
 
ArturasJo
#9 Print posts
Posted 2012-07-02, 20:33
Member avatar

Klubo narys
City: Kaunas
Posts: 3804
Signed in: 2010-01-05
rokonautas @ 2012-07-02, 21:01 rašė:
kazkas panasaus dabar sumontuota mercedesuose vaziujant i nuokalne automatiskai isimeta laisva pavara, greiciui padidejus daugiau nei nustatya automatiskai isijungia pavara ir motorinis stabdis, greicio didejimo intervala galima reguliuot nuo 1 iki 6km

Tai yra normalaus "autopiloto" funkcija - ji reaguoja į tai, kas jau įvyko. Ir naudojama jau labai senai tiek lengvuose auto, tiek sunkvežimiuose.
I-see - funkcija, kuri numato, kas dar tik įvyks. (čia jei labai grubiai paaiškinti)


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
Jump to forum:
SIMILAR THREADS
Topic Forum Answer Last posted message
Volvo S60 II Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 2 2024-04-13, 13:36
Volvo 760 Turbo Klubo narių ir forumiečių automobiliai 140 2023-09-23, 22:27
Ieškomas pirkti Volvo S60II Padedam išsirinkti... 2 2023-09-08, 17:55
Volvo XC90 Summum 2013m sistemingai dingsta trauka Variklis 7 2023-08-03, 11:07
Atsirakinėja volvo v50 bagažinės dangtis Elektra 1 2023-05-15, 12:12
2024 © Visos teisės saugomos.